کارنامه نهایی کنکور ۹۹ منتشر شد؛ آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از فردا

تهران (پانا) - کارنامه نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها برای تمام داوطلبان شرکت‌کننده در این ماراتن توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کارنامه نهایی کنکور ۹۹ منتشر شد؛ آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از فردا

برای تمام پذیرفته‌شدگان همچنین آن‌دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کد رشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

هرگونه تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگان های ذیربط و ... در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال شده است.

داوطلبان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

در مجموع تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ داوطلب در کنکور ۹۹ پذیرفته شدند که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی تعداد ۶۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب، علوم تجربی ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، علوم انسانی ۵۵ هزار و ۵۷ داوطلب،هنر ۶۱ هزار و ۹ داوطلب و در نهایت در گروه آزمایشی زبان نیز ۴۴۱۷ داوطلب موفق به کسب صندلی رشته های باآزمون دانشگاه ها شدند.

در آزمون سراسری سال ۹۹ تعداد ۱۱۸ هزار و ۵۰ داوطلب در دوره روزانه، تعداد ۱۸ هزار و ۹۶ داوطلب در دانشگاه پیام نور، ۱۳ هزار و ۴۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر در موسسات غیرانتفاعی، ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر در پردیس های خودگردان، ۵۱۴ نفر به صورت شهریه پرداز و ۵۳۳۹ نفر نیز در ۴ رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شدند که در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در رشته های با آزمون کنکور پذیرفته شدند.

کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در حال حاضر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ضرورت دارد از تاریخ فردا ۱۴ آبان به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آنها از تحصیل تلقی خواهد شد.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار