ولی پوری: به دانش آموز مسئولیت بدهیم تا آسیب اجتماعی کم شود

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی ماهیانه معاون پرورشی اداره کل شهر تهران با سازمان دانش آموزی شهر تهران در محل اداره کل تشکیل شد و در ادامه نشست جلسه بصورت ویدئو کنفرانس با مدیران سازمان دانش آموزی در مناطق نوزده گانه تشکیل شد و بعد از صحبت های معاون پرورشی، هرکدام از مدیران به بیان دغدغه های شان پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: به دانش آموز مسئولیت بدهیم تا آسیب اجتماعی کم شود

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران با تبریک میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آرزوی تعجیل در فرج امام عصر گفت: ماهیانه طبق روزهای از قبل تعیین شده در خدمت بزرگواران و همکاران هرکدام از اداره های حوزه پرورشی هستیم تا درباره دغدغه های هر کدام از اداره ها گفتگو داشته باشیم.
مجتبی ولی پوری در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های پرورشی برای دانش آموزان گفت: ما از هر فعالیتی که دانش آموزی باشد، استقبال میکنیم و اگر قرار است تغییری در رفتار دانش آموز باشد با همین فعالیتهایی است که در حوزه پرورشی دارد، اتفاق می افتد. درواقع از شش ساحت سند تحول بنیادین، عمده فعالیت ها پرورشی است که در تربیت دانش آموز اثر دارد.

هر دانش آموز یک نقش تربیتی و اجتماعی
معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران افزود: فعالیت های فوق برنامه و پرورشی منجر به شکوفایی استعدادها می شود. آنچه که در بسته تحولی وزارتخانه در نظر گرفته شده با عنوان "هر دانش آموز یک نقش تربیتی و اجتماعی" یعنی با فکر و تامل این کار انجام شده است. دانش آموزی که در مدرسه مسئولیت دارد در نتیجه بااعتماد به نفسی که بدست می آورد، حس شخصیت در خودش دارد و همین منجر به کاهش آسیب اجتماعی می شود.
ولی پوری با اشاره به فعالیت های خبرگزاری پانا گفت: اهمیت آموزش خبرنگار دانش آموزی در بالا بردن سطح آگاهی است که ایجاد می شود. پس اولویت پانا باید دانش آموز و فعالیت های مدارس باشد. اولویت خبری از کف مدرسه که دانش آموز و مدرسه و معلم است، آغاز می شود.

آموزشهای تشکیلاتی به دانش آموز هویت می دهد
معاون پرورشی شهر تهران در رابطه با موضوع مجلس دانش آموزی گفت: حضور دانش آموز در مجلس مخصوصا اگر منطقه ای شود، منجربه به این می شود که دانش آموز مطالبه گر شود. باید به دانش آموزان بیاموزیم که آزادی درکنار مسئولیت است و خود را مسئول بداند و مسئولیت انجام کار را برعهده بگیرد.
ولی پوری با اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه شاد گفت: شبکه شاد با همه نقدهایی که هست اما کار می کند. آیا اپلیکیشن جایگیزینی دارد که چنین امنیتی داشته باشد؟ آموزش و پرورش با شهامت در برابر تمام انتقادها بستر اختصاصی برای آموزش و پرورش فراهم کرد و تا الان پای کار مانده و درحال رفع اشکالات است.

ولی پوری با اشاره به اهمیت آموزش تشکیلات گفت: این مهم استلزام دارد. روش های نو و جذاب برای آموزش مهم است. همین آموزش ها به دانش آموزان هویت می دهد. استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در آموزش تشکیلات مهم است.
وی درباره موضوع تولید محتوا گفت: در این شرایط کرونا دانش آموز دایم درگیر استفاده از موبایل و کامپیوتر است و همین موضوع ممکن است آسیب جدی جسمی بوجود آورد. پس توجه کنیم تولید محتوای شاد باشد و دانش آموز را به حرکت دربیاورد.

باستانی: حاصل آموزشهای سازمان دانش آموزی دانش آموز صالح است
همچنین عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن تشکر جهت حضور معاون پرورشی و تبریک میلاد پیامبر مهربانی و امام جعفر(ع) و گرامیداشت روز 13آبان گفت: سه زنگ اصلی داریم که یکی از بهترین آنها زنگ روز دانش آموز است که باید حتی در شرایط کرونایی که داریم در روز دانش آموز به صدا دربیاید، چون متعلق به دانش آموز است.
باستانی با اشاره به بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش 25بسته تحولی پیشبینی کرده که دو بسته برای حوزه پرورشی و سازمان دانش آموزی است. بسته تحولی شعارش این است که "هر دانش آموز یک نقش اجتماعی داشته باشد"، پس نقش تربیتی در کنار نقشی که در مدرسه دارند، مهم است.
باستانی گفت: در حوزه سازمان دانش آموزی بسته تحولی پنج قسمت دارد و بیشترین محتوا در سه حوزه تشکیلات، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پاناست.
وی افزود: تفاوتی که سه بخش مهم بسته تحولی با برنامه های سال های قبلی دارد تغییر در مجلس دانش اموزی است و اینکه در سالهای پیش مجلس کشوری داشتیم و امسال قرار است در کنار آن در هر منطقه مجلس دانش آموزی داشته باشیم که در آن تعداد 50دختر و 50پسر دانش آموز در سطح شهر تهران انتخاب می شوند. از این تعداد افرادی هستند که در مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی رای آورده اند و برای 39نفر باقیمانده به مناطق سهمیه می دهیم. ماحصل آموزش های سازمان دانش آموزی باید تربیت دانش آموز صالح باشد.
باستانی در ادامه با اشاره به اهمیت 13آبان گفت: 13 آبان مجله الکترونیکی و سرود پویش دانش اموزی را در مناطق داریم که در آن روز خوانده شود.
وی در پایان گفت: مشکل آسیب های فضای مجازی را جدی بگیریم. موضوع نشاط و تحرک که از آموزش های سازمان دانش آموزی است کارهای خوبی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار