ارائه نمونه موفق مدیریت بحران جوی در سیل سیستان و بلوچستان به سازمان جهانی هواشناسی

زاهدان (پانا) - مدیرکل توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور گفت نسخه خلاصه شده سلسله اقدامات و فرایندهای مدیریت بحران جوی در سازمان هواشناسی به همراه نمونه اجرایی موفق آن که در سیل دی ماه سال 1398 در سیستان و بلوچستان اجرا شد، به سازمان جهانی هواشناسی ارسال شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ارائه نمونه موفق مدیریت بحران جوی در سیل سیستان و بلوچستان به سازمان جهانی هواشناسی

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، شاهرخ فاتح در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور که در سازمان هواشناسی برگزار شد، اظهار کرد: وجود خلاء هایی در نحوه ایفای نقش اجزاء سازمان هواشناسی در مدیریت بحران جوی سبب شد تا از اواسط سال گذشته موضوع تدوین «فرایندها و اقدامات مدیریت بحران جوی» در سازمان هواشناسی کلید بخورد.
وی با بیان اینکه از همان سال گذشته فرایند تهیه و تدوین سند آغاز شد، افزود: در این سند برای تمامی اجزاء سازمان در ستاد، ادارات کل و ایستگاه های هواشناسی وظایفی تعیین شده که از پیش از وقوع بحران جوی تا پس از آن را دربر می گیرد.
مدیرکل توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بحران در هواشناسی به دو دسته بحران های جوی و غیر جوی تقسیم بندی می شوند که مدیریت آن ها سه مرحله «قبل بحران» برای پیشگیری، «حین بحران» برای مقابله و «پس از بحران» برای بازیابی و بازتوانی دارد.
فاتح گفت: به طور کلی بحران یک رویداد ناشی از پدیده های طبیعی یا کنش های انسانی است که شرایط متعارف زندگی در جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و یک نیاز جدید در جامعه ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: پس از نهایی شدن این سند، به پیشنهاد بخش بین الملل سازمان سلسله فرایندهای مدیریت بحران جوی خلاصه شد و به همراه یک نمونه موفق اجرایی آن که در سیل 1398 در استان سیستان و بلوچستان پیاده شده بود، برای سازمان جهانی هواشناسی ارسال شد.
مدیرکل توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور با تأکید بر اهمیت مدیریت بحران در دستگاه های مختلف، گفت: مدیریت بحران در جست و جوی ابزاری است که بتواند از بروز بحران ها پیشگیری کند یا اثرات آن را در موقع وقوع کاهش دهد و همچنین آمادگی لازم برای امدادرسانی سریع و بهبود اوضاع را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار