زنگ شهروندی، شهروند پروری را از مدارس آغاز می‌کند

کرمانشاه(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان کرد زنگ شهروندی، شهروند پروری را از مدارس آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زنگ شهروندی، شهروند پروری را از مدارس آغاز می‌کند

سید مجتبی موسوی در نشست با معاون و مدیران حوزه فرهنگی شهرداری کرمانشاه، بر لزوم همکاری و تعامل مشترک دو مجموعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه هم افزایی برنامه های فرهنگی با محوریت مسائل پیرامون شهر و شهروندی تاکید کرد.

وی با تقدیر از فعالیت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و لزوم نگاه به حوزه مهم و اثرگذار فرهنگ در شهر گفت: خوشحالیم که دغدغه فرهنگ به عنوان یک اصل مهم و بدیهی در شهرهای مترقی در شهرداری کرمانشاه پر رنگ شده و اقدامات درخور توجهی در این حوزه محسوس است که جای تقدیر دارد.

موسوی اظهار کرد: نزدیک به ۳۲ کانون فرهنگی تحت مجموعه این اداره در شهر کرمانشاه مشغول به فعالیت است که می توانیم با هم افزایی و تعامل با فرهنگسراهای شهرداری به تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان بپردازیم.

وی با استقبال از طرح های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در زمینه برپایی جشنواره "بزرگ شهروندان کوچک"، زنگ شهروندی، شهریاران فرهنگ و ... آمادگی آموزش و پرورش استان را در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری اعلام کرد.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه در این نشست ضمن تشریح ابعاد اجرایی طرح "شهریاران فرهنگ" به عنوان یکی از فعالیت های زیربنایی سازمان فرهنگی در دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی در شهر کرمانشاه، فصل مشترکی از همکاری‌های فرابخشی شهرداری و با رویکرد تعاملی با دستگاه‌های اجرایی در حال شکل‌گیری است که در این راستا قصد داریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تعاملات مشترک فرهنگی و اجتماعی را در شهر تقویت کنیم که مهمترین آن توسعه طرح شهریاران فرهنگ و زمینه سازی برای ارتقاء رفتار شهروندی با بهره گیری از آموزش های پایه ای است.

مهدی عبدالمالکی ضمن قدردانی از تعامل مجموعه معاونت پرورشی و روسای نواحی سه گانه آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف حوزه فرهنگی مدیریت شهری گفت: تقویت زمینه های کاری و در کنار هم بودن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و خانواده بزرگ و اثرگذار آموزش و پرورش می تواند اثرات مهم و قابل توجهی برای شهر و شهروند پروری داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در خصوص برگزاری مشترک جشنواره"بزرگ شهروندان کوچک" برای دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمانشاه افزود: ما در سازمان فرهنگی عروسک "شمامه" را به عنوان یک کاراکتر و نماد جذاب برای کودکان طراحی کرده و ساخته ایم که آماده تولید محتوا و ارائه آن در نرم افزار شاد برای دانش آموزان ابتدایی شهر هستیم.

عبدالمالکی افزود: با توجه به اوضاع پیش آمده بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بایستی مدل اجرایی خود را به سمت برگزاری جشنواره بصورت مجازی تغییر دهیم که با تولید محتوا با محوریت موضوعات شهری می توان دورنمایی مثبت از برخورد شهروندان آینده با مباحث مهم شهری را به ما ارائه دهد.

معاون فرهنگی شهردار گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای با محوریت آموزش فرهنگ شهروندی، استفاده از ظرفیت های مجازی نرم افزار شاد در ایام کرونا در راستای پیشبرد اهداف والای انتقال پیام های فرهنگ شهروندی و نیز توسعه طرح های سفیران گردشگری و شهریاران فرهنگ و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، بتوانیم خروجی‌های خوبی را مشاهده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار