گراوند: درک "رحمة للعالمین" بودن پیامبر، راهگشای همه ادیان الهی است

تهران (پانا) - قدرت اله گراوند در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) گفت: در سایه وحدت واقعی پیروان همه مذاهب اسلامی کید دشمنان اسلام و ایران به جایی نخواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
گراوند: درک "رحمة للعالمین" بودن پیامبر، راهگشای همه ادیان الهی است

قدرت اله گراوند، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا بیان کرد: تقارن هفته وحدت و میلاد پیامبرخاتم حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به فال نیک می گیرم و خداوند متعال و ذات عظیم الشٲن پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را به مدد می طلبم که بلای عالمگیر کرونا هر چه زودتر پایان یابد و دست دشمنان بی رحم این کشور و تحریم های ظالمانه آنان از سر مردم عزیزمان قطع شود.
گراوند گفت: در قرآن مجید پیامبر اسلام "رحمة للعالمین" معرفی شده است. این تعبیر الهی برای پیامبر متضمن نکته بسیار مهمی است که درک آن برای همه ما در شرایط خطیر کنونی بسیار راهگشاست. خداوند پیامبر را همچون رحمتی برای همه جهانیان و همه طبقات مردم فرستاده است و او متعلق به تمام ادیان اقوام و مذاهب است و به گروه، قوم، دین و مذهب خاصی وابسته نیست. وی افزود: این تلقی فراگیر از رسالت پیامبر، این راز بزرگ را آشکار می کند که عشق و عطوفت و مهربانی در آیین اسلام، امری همگانی است و دایره رحمت این دین همه انسانهای روی زمین را فرا می گیرد. گراوند در ادامه افزود: از سویی دیگر، خداوند در جای دیگری پیامبر اکرم(ص) و مومنان به ایشان را " اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" می نامد. کافر در ادبیات قرآنی به هر کسی گفته می شود که حقیقت دین الهی را کتمان می کند، بنابراین مومنان در عین این که به تٲسی از پیامبر رحمت خود باید با همدیگر رحیم و مهربان باشند، مکلف هستند با آنانی که صفت "رحمة للعالمین" پیامبر را انکار و وارونه جلوه می دهند و تلقی دیگری را از او در ذهنیت جهانیان جا می اندازند، به سختی مقابله کنند.
گراوند با محکومیت اهانت به رسول مکرم اسلام (ص) تاکید کرد: هفته وحدت فرصت بسیار مغتنمی است تا ما مسلمانان با تٲسی از آیات قرآن و با الهام از صفت رحمت پیامبر با یکدیگر متحد و مهربان باشیم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام و پیامبر، این اسوه حسنه رحمت و مهربانی را مورد اهانت قرار دهند و تفاسیر نادرست خویش از او را در ذهن و ضمیر جوانان غرب تثبیت کنند.
گراوند در پایان گفت: به یقین در سایه وحدت واقعی پیروان همه مذاهب اسلامی کید دشمنان اسلام و ایران به جایی نخواهد رسید و آینده از آن اسلام خواهد بود و صد البته رحمت واسعه پیامبر و دین اسلام سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار