نیکبخت: باید آگاهی خانواده ها را نسبت به اهمیت ورزش افزایش دهیم

تهران(پانا)- جلسه مجازی مشترک مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ ، طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی، مصطفی عرب، کارشناس تربیت بدنی و سایر همکاران اداری حوزه تربیت بدنی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: باید آگاهی خانواده ها را نسبت به اهمیت ورزش افزایش دهیم

مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ در این جلسه ضمن تبریک ایام مبارک ربیع الاول، هفته پدافند غیرعامل و هفته تربیت بدنی گفت: نامگذاری ایام فرصتی است برای این که به اهمیت فعالیت ها در عرصه های مختلف همچون تربیت بدنی و پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود و اینگونه نیست که فعالیت‌ها به این ایام و هفته ها منحصر شود.

نیکبخت افزود: اگر امروز ما دقایقی از زمان خود را به فعالیت های ورزشی و تحرک بدنی اختصاص دهیم دقیقاً به همان اندازه از صرف زمان خود جهت مراجعه به پزشک کاسته ایم.

وی گفت: در شرایط موجود ضروری است نگاه خود و دانش آموزان را به تربیت بدنی تغییر دهیم و سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در رابطه با اهمیت ورزش افزایش دهیم، خصوصاً اینکه در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا و قرنطینه خانگی نیاز به فعالیت‌های ورزشی جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی، کاهش استرس و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن ضروری است. در حال حاضر آموزش و پرورش با پیگیری طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) درصدد پایش سلامت دانش آموزان به ایجاد سبک زندگی و تغذیه صحیح بین دانش آموزان است که در این زمینه همکاری و همراهی دو گروه مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی ضروری به نظر می رسد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ گفت: در حال حاضر که در هفته پدافند غیرعامل قرار داریم و امسال این هفته با رویکرد اصول پدافند زیستی دنبال می‌شود، فرصتی است برای ایجاد سبک زندگی سالم و توام با تحرک جسمانی و فعالیت‌های ورزشی است که در داخل اجرای طرح کوچ می توان زمینه تحقق این مهم را فراهم کرد.

نیکبخت گفت: دبیران تربیت بدنی به عنوان گروه فعال و پویا در آموزش و پرورش باید درصدد ایجاد روحیه نشاط و شادابی در دانش آموزان باشند و افزود: در حال حاضر لازم است در همه فعالیت‌های خود سلامت جسمی روحی روانی دانش آموزان اولویت اصلی خود قرار دهیم زیرا جهت ایجاد پیشرفت و جهش علمی در جامعه نیازمند افرادی با سلامت کامل جسمی و فکری هستیم.

در این جلسه طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند مدیران محترم مدارس دبیران تربیت بدنی نکاتی را پیرامون طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان مطرح کرد و تاکید کرد: که رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان در همه اقدامات مدارس در حوزه های مختلف الزامی و ضروری است.

سپس مصطفی عرب ، کارشناسی تربیت بدنی به تشریح دستورالعمل طرح کنترل وزن و چاقی پرداخت و نحوه فعالیت های مدارس در زمینه های مختلف حوزه تربیت بدنی توضیحاتی را ارائه کرد و در پایان به سوالات مخاطب این جلسه پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار