نخستین جلسه وبینار معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس ناحیه یک شهرری برگزار شد

شهرری(پانا) - نخستین جلسه وبینار معاونین و مربیان‌تربیتی مدارس با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری و معاون پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جلسه وبینار معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس ناحیه یک شهرری برگزار شد

در این وبینار که معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس ناحیه یک ری، بصورت مجازی شاهد مراسم بودند، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری، معاون پرورشی و تربیت بدنی، فرمانده بسیج دانش‌آموزی و کارشناسان واحد‌های سازمان دانش‌آموزی، فرهنگی و هنری، قرآن، عترت و مشاوره برگزار شد.

در ابتدا محسن نوروزیان مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری ضمن تشکر و تقدیر از زحمات معاونین و مربیان تربیتی خطاب به تمام فعالین این حوزه اظهار کرد: شرایط ویژه کرونایی در نظام تعلیم و تربیت تغییراتی ایجاد کرده و تمام کارشناسان و مربیان این حوزه را وارد چالش جدیدی کرده است.

نوروزیان ادامه داد: این ویروس گرچه آسیب‌های جدی به زندگی روزمره مردم وارد کرده است اما فرصت‌هایی نیز در کنار آن به همت و خلاقیت همکاران ما در مدارس و ادارات ایجاد کرده است. شاید قبل از کرونا یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت، بحث آموزش بود اما امروزه این فرصت جدید دغدغه‌های تربیتی را برای اولیا هویدا کرده است. مشکلات خلقی، روانی و رفتاری که برای دانش‌آموزان ایجاد شده است نشان دهنده عمق و اهمیت کارکرد‌های حوزه تربیتی و پرورشی است.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری ادامه داد: روزگاری ما اجازه ورود موبایل و وسایل هوشمند را به مدرسه نمی‌دادیم، چون از آسیب‌های فضای مجازی برای بچه‌‌ها مطلع بودیم اما امروز فضای تعلیم و تربیت را به درون وسایل هوشمند بردیم و این تحول اهمیت پرداختن به مدرسه مجازی با کارکرد‌های تربیتی را نمایان می‌کند. یعنی امروز همه دلسوزان دستگاه تربیتی کشور به ویژه معاونین و مربیان‌تربیتی مدارس مکلف هستد که تغییر رویکرد جدید و نوینی بر اساس شرایط جدید ترسیم کنند و این امر کار مضاعف، مطالعه بیشتر و مشاوره با کارشناسان متخصص، تولید محتوا‌های بروزتر و کارآمد‌تر را می‌طلبد.

نوروزیان با نقل از سخنان شهید آسمانی سردار‌سلیمانی در تشبیه مدرسه با مساجد سنگرساز حوزه تعلیم و تربیت افزود: امروز با تغییر عملکرد حوزه آموزش و پرورش می‌توان تعریف جدیدی از مدرسه داشت به گونه‌ای که مدرسه اختصاص به فضای فیزیکی بصورت گذشته ندارد و با توجه به اصل تنوع محیط‌های آموزشی که در سند تحول بنیادین نیز بیان شده است، شرایط کنونی جامعه تعریف جدیدی برای محیط آموزش رقم زده است. امروز ما باید در هر خانه یک مدرسه مجازی بسازیم و یک ارتباط دوسویه بین معلمین و مربیان دلسوز ایجاد کنیم.

او با توجه به افزایش ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان در منزل بر لزوم افزایش برنامه‌های پاک و غنی سازمان‌دهی شده از طرف مدرسه تاکید کرد و افزود اگر نتوانیم دانش‌آموزان را با خواسته‌های خود در حوزه تربیت همسو کنیم، با مشکلات و خطرات جبران‌ناپذیری روبرو خواهیم شد.

نوروزیان افزایش سواد ‌رسانه‌ای را در حوزه فضای مجازی از اهم اهداف مربیان تربیتی دانست و اظهار امیدواری کرد: همچنان که هرساله به همت شما مربیان پرورشی در منطقه آمار مطلوبی داشته‌ایم، علی‌رغم مشکلات امسال به یاری خدا بازهم شاهد روزهای پر از افتخار در این حوزه خواهیم بود.

در ادامه این جلسه معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ضمن تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت‌مهدی(عج) بر ارتباط و همکاری با مدیران و نظارت بر زیر‌مجموعه‌های حوزه تربیت‌بدنی، مشاوره، مراقب سلامت و مربیان امور تربیتی تاکید کرد.

او با اعلام موفقیت ها و رتبه‌‌های برتر کسب شده در منطقه از تلاش همکاران واحد تربیتی در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد.

همچنین در این مراسم با حضور فرمانده بسیج دانش‌آموزی جوایزی به دانش‌آموزان و مربیان برگزیده جشنواره دفاع‌مقدس اهدا شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار