تصمیمات جدید برای محدودیت‌های کرونایی در تهران تشریح شد

تهران (پانا) - فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، درباره تصمیمات جدید محدودیت‌های کرونایی در تهران، توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات جدید برای محدودیت‌های کرونایی در تهران تشریح شد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی با اشاره به جلسه روز یکشنبه با مسئولان سپاه و مساجد، گفت: در جلسه امروز قرار شد از مساجد و امکانات آنها به عنوان کانون ساماندهی و انجام بهینه خدمات جهاد گونه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده شود. در جلسه ستاد مقابله با کرونا قرار شد از ۱۰۰ مسجدی که امکان بهداشتی و درمانی دارند، استفاده بهینه شود.

وی تاکید کرد: به پیشنهاد ستاد تبلیغات اسلامی، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در طرح مقابله جهادی با کرونا از مساجد پشتیبانی خواهند کرد. خیرین و گروه‌های جهادی برای کمک مومنانه به آسیب دیدگان همکاری تنگاتنگ خواهند داشت و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و از خیزش مردمی و از کمک داوطلبانه مردمی استفاده خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره بر افزایش آزمایش‌های اطرافیان بیماران کرونایی بر لزوم شناسایی بیماران در محلات تهران تاکید کرد و افزود: امروزه برخی محله‌ها در تهران می‌تواند کانون انتشار بیماری کرونا باشد که بنا بر فرمایش رهبری باید نگاه ویژه ای به محلات تهران داشته باشیم.

وی افزود: در شهر تهران ۳۵۴ محله وجود دارد که باید یک برنامه ریزی و ترسیم تقشه ای در حوزه بهداشتی و درمانی با محوریت مساجد و کمک نیروهای بسیجی و داوطلب داشته باشیم. مساجد نقاط معروف و شناخته شده‌ای در محله‌ها محسوب می‌شود و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

زالی بیان کرد: باید محله‌ها را به خوبی از نظر انتشار بیماری کرونا و دیگر مسائل آسیب شناسی کنیم. آموزش همگانی باید بهتر از گذشته انجام شود و امروزه سازمان بهداشت جهانی تاکید جدی به موضوع آموزش همگانی دارد.

وی تاکید کرد: اقدامات بازدارنده شکل جدیدی به خود می‌گیرد، بنا بر این آموزش‌ها باید بهتر از قبل شود تا میزان تاب آوری مردم در تهران افزایش پیدا کند. با اجرای طرح آزمایشی بر روی ۵۴۰۰۰ نفر از ساکنان شهر تهران ما نقاط آلوده را شناسایی کردیم و اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم انتشار بیماری کرونا انجام گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر، تهران افزود: با کمک مراقبان بهداشت، فهرست بیماران با تست کرونای مثبت در اختیار بسیج و نیروهای داوطلب قرار می‌گیرد. خیرین در زمینه کمک به شناسایی خانوارهای آسیب پذیر اقدامات خوبی را انجام داده اند و بسته‌های حمایتی به این خانواده‌های کم برخوردار داده می‌شود.

زالی بیان کرد: بیماران در دوران قرنطینه باید از تغذیه خوبی برخوردار باشند که خیران در این خصوص کمک خواهند کرد. در برخی از محلات افراد پرخطری هستند که باید شناسایی و حمایت شوند. ما باید در انتهای هفته تحلیلی در خصوص میزان ابتلای افراد در محلات داشته باشیم. در آینده بنا بر فرمایش رهبری نوع غربالگری تغییر پیدا می‌کند و مراقبان سلامت در محله‌ها کار شناسایی بیماران را انجام خواهند داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: در آینده میزان تست pcr افزایش پیدا می‌کند اما این موضوع بدین معنا نیست که هر فردی به مراکز بهداشتی بیاید از او تست خواهیم گرفت. اگر بیماری کرونای فردی مسجل شود از چهار نفر از اعضای خانواده وی و دو نفر از همکاران در مرحله اول تست می‌گیریم که این تست در مرحله بعدی از ۱۰ نفر از اطرافیان فرد بیمار گرفته خواهد شد.

زالی افزود: در برنامه جدید ما از افراد پر خطر مثل باردران باردار توسط نیروهای بسیجی کار نمونه گیری و تست بیماری از افراد انجام می‌شود.البته نیروی انتظامی در این خصوص نیروها را یاری می‌کنند تا از نظر امنیت این افراد سو تفاهمی پیش نیاید.

وی گفت: باید فهرستی از داوطلبان داشته باشیم تا توزیع نیروها را به خوبی انجام دهیم. ما نیروهای جهادی را به طور منطقی توزیع کنیم و با تجهیزات حفاظتی کامل در جایگاه مشخص کارهای محوله را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار