ملاقات با بیماران کرونایی ممنوع

تهران (پانا) - مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اگر در خانواده فرد کرونا مثبت وجود دارد، ملاقات این فرد کاملا ممنوع بوده و فردی که مراقب این بیمار است باید فاقد بیماری زمینه‌ای یا شرایط خاص مانند بانوی باردار، افراد مبتلا به سرطان، مبتلایان به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی و افراد چاق نباشند و این بیماری‌ها را نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ملاقات با بیماران کرونایی ممنوع

به‌گزارش ایسنا، مجید شایسته، در خصوص بیماری کرونا گفت: دوره نهفتگی بیماری کرونا بین دو تا ۱۴ روز است و در اکثر موارد، علائم بالینی خفیفی ایجاد می‌کند که باعث انتشار بیشتر ویروس می‌شود.

وی افزود: اگر با فرد کرونا مثبت در تماس بودیم، باید تا ۱۴ روز از نظر کرونا و علائم آن پایش شویم و بررسی علائم بیماری مانند تب، سرفه، تنگی نفس، علائم گوارشی و از دست دادن حس بویایی و چشایی باید حتما مد نظر قرار گیرد.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: توصیه‌های کلی مانند شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با افراد به خصوص کسانی که علائم بیماری را دارند، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه حتما رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار