زنان روستایی و عشایری، پتانسیل عظیمی برای توسعه کشاورزی خانوادگی هستند

تهران(پانا) - وزیر جهاد کشاورزی به نقش زنان روستایی و عشایری در توسعه کشاورزی خانوادگی اشاره می کند و می گوید از سال ۹۶ با قراردادی که با اساتید دانشگاه در زمینه کارآفرینی منعقد شد، ۷۰۰ مربی برای آموزش مارکتینگ و برندسازی به روستاها فرستاده شدند که این اقدام باعث شد امروز زنانی از دل روستاها برای عقد قرارداد با کشورهای خارجی به عرصه بیایند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
زنان روستایی و عشایری، پتانسیل عظیمی برای توسعه کشاورزی خانوادگی هستند

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی، در مراسم روز جهانی زنان روستایی به زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: این روز برای ما روز مهمی است و به ما یادآوری می‌کند که بیش از ۱۰ میلیون نفر زن روستایی و عشایری داریم که از این تعداد ۶ میلیون نفر میانگین سنی ۱۸ سال دارند و پتانسیل عظیمی برای توسعه کشاورزی خانوادگی هستند.

وی افزود: این پتانسیل عظیم منجر به تحول در نظام‌های خرد کشاورزی خواهد شد.

خاوازی در رابطه با تدوین برنامه‌های مرتبط با زنان روستایی و عشایری عنوان کرد: از سال ۷۲ تاکنون برنامه‌هایی را برای زنان روستایی و عشایری داشته‌ایم که یکی از این برنامه‌ها ظرفیت‌سازی و آموزش است.

وی افزود: در سال ۹۲ ، ۳ هزار نفر تسهیل‌گر زنان روستایی و عشایری داشتیم که کار آموزش به قشر روستایی و عشایری را بر عهده داشتند و امروز این تعداد به ۱۸ هزار نفر تسهیل‌گر رسیده است که سالانه حدود ۵۰ هزار نفر را به طور متوسط آموزش می‌دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش صندوق‌های خرد زنان در اشتغال‌زایی و درآمدزایی تصریح کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی از ۹۰۰ صندوق در سال ۹۲ به ۳۶۰۰ صندوق رسیده است و این صندوق‌ها در اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای زنان روستایی و عشایری مؤثر بوده‌اند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا، این صندوق‌ها با استفاده از منابع خود شروع به تولید ماسک و توزیع در روستاها کردند.

خاوازی با اشاره به آمار بالای اعضای صندوق‌های روستایی در کشورهای مختلف گفت: در هند ۱۲۴ میلیون نفر و در بنگلادش ۹ میلیون نفر عضو صندوق‌های روستایی هستند و در ایران تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در صندوق‌های روستایی عضو شده‌اند.

وی افزود: با مشارکت بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید می‌توانیم در بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی تحول ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ایجاد بستر برای ورود زنان روستایی به مارکتینگ خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ با قراردادی که با اساتید دانشگاه در زمینه کارآفرینی منعقد شد، ۷۰۰ مربی برای آموزش مارکتینگ و برندسازی به روستاها فرستاده شدند که این اقدام باعث شد امروز زنانی از دل روستاها برای عقد قرارداد با کشورهای خارجی به عرصه بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار