جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی گفت اکنون ۱۰ میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم که بالغ بر ۶ میلیون نفر از این زنان با سن حدود ۱۸ سالگی فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جمعیت زنان روستایی و عشایری کشور چقدر است؟

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی عصر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی روستا افزود: جمعیت زنان روستایی توانمندی بزرگی برای کشاورزی خانوادگی محسوب می شود که می توانند تحول بزرگی را در بخش کشاورزی و نظام های خرد ایجاد کنند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم در جهاد سازندگی و هم از سالهای ۷۲ برنامه هایی برای زنان روستایی و عشایری داشته و که در سه بخش آن را دنبال کرده است.

وجود ۱۸ هزار تسهیل‌گر زنان روستایی در دولت تدبیر و امید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش نخست ظرفیت سازی آموزش و کسب مهارت های اولیه مورد تاکید بود که حدود سه هزار نفر تسهیل گر زن روستایی داشتیم که با روی کارامدن دولت تدبیر و امید تعداد آن به ۱۸ هزار نفر رسیده و انتظار می رود این رقم افزایش یابد و این وزارتخانه سالانه به ۵۰ هزار نفر زن روستایی آموزش می دهد.

افزایش صندوق‌های خرد به ۳۶۰۰ عدد در دولت تدبیر و امید

خاوازی ضمن تشکر از حمایت ها و فعالیت های صندوق کارافرینی امید تصریح کرد: در بخش دوم وجود صندوق های مالی خرد اهمیت دارد به طوری که در گذشته ۹۰۰ صندوق خرد زنان روستایی شکل گرفت.

وی افزود: اکنون در دولت تدبیر و امید تعداد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری به سه هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وجود این صندوق ها تاثیرگذار است گفت: منابع مالی این صندوق ها اندک است، اما برای زنان روستایی و عشایری منابع لازم را تامین می کند.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق ها در موضوع کرونا به زنان روستایی برای تولید ماسک در روستاها کمک کردند و مورد استفاده واقع شد و کشورهای دیگر نیز به فعالیت این صندوق ها توجه کردند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۱۲۰ هزار نفر در این صندوق ها عضویت دارند و در هندوستان تعداد اعضا ۱۲۴ میلیون نفر و بنگلادش ۹ میلیون نفر اعلام شده، انتظار می‌رود بتوانیم بوسیله مشارکت بانک‌ها و ارایه تسهیلات کم بهره این صندوق‌ها را توسعه بدهیم و در بخش کشاورزی و بویژه اشتغال تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آموزش برندینگ، مارکتینگ و بازار به زنان روستایی

خاوازی خاطرنشان کرد: سال ۹۶ وزارت جهاد کشاورزی درگیر ظرفیت سازی و اموزش تسهیل گران و آموزش روستاییان شد که تلاش شد تا زنان روستایی با مفاهیم بازار آشنا شوند.

وی افزود: بنابراین قراردادی با چند استاد ماهر دانشگاه در زمینه کار افرینی امضا شد به طوری که ۷۰۰ نفر مربی در زمینه آموزش مارکتینگ، شناسایی بازار و برندینگ به زنان روستایی فعال شدند و اکنون برخی زنانی روستایی محصولات خود را با بازرگانان خارجی مبادله می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار