کشت آلوئه ورا درحومه مرودشت

شیراز (پانا) - کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت از بهره‌برداری کشت گلخانه‌ای آلوئه ورا در دو گلخانه به مساحت650 و 550 متر مربع در مرودشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کشت آلوئه ورا درحومه مرودشت

نسترن مرودشتی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این گلخانه قابلیت برداشت ۶۰ تُن آلوئه ورا در سه نوبت در یک سال را دارد.

او با اشاره به کاهش زیاد دمای زمستان در این شهرستان گفت: آلوئه‌ورا از گیاهانی است که در شرایط اقلیمی مرودشت و با توجه به حداقل دمای زمستان در شرایط مزرعه رشد مناسبی ندارد و تنها در گلخانه پرورش می یابد.

وی افزود: گلخانه‌های آلوئه ورا با ارتفاع کم و با حداقل هزینه ساخته می شود.

مرودشتی، مهم‌ترین مزیت گیاه آلوئه‌ورا را نیاز کم به آبیاری دانست و گفت: با توجه به کم‌آبی های ایجاد شده، این گیاه برای کشت بسیار مناسب است.

به گفته او این گیاه نسبت به سایر گیاهان در مقابل آفات و بیماری‌ها مقاوم است و دامنه دمایی بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

مرودشتی در خصوص تکثیر و پرورش گیاه آلوئه‌ورا گفت: کشت مجدد پاجوش‌های گیاه از آسانترین روش‌های تکثیرآلوئه ورا است که علاوه بر عملکرد برگ می تواند به عنوان درآمد دیگر این محصول باشد.

او با اشاره به فعالیت پنج واحد گلخانه‌ای آلوئه‌ورا با سطح حدود یک هکتار در مرودشت، افزود: محصول تولیدی علاوه بر نیاز شهرستان به منظور فرآوری به شهرستان‌های شیراز و سپیدان ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار