کشت زعفران در مدارس شهرستان جم

جم(پانا)_ دانش آموزان دبستان شهید رهبر روستای کوری حیاتی شهرستان جم با تولید محصولات ارگانیک کشاورزی موجب درآمد زایی برای خود و استقلال مالی مدرسه شده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کشت زعفران در مدارس شهرستان جم

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم، در راستای سیاست های آموزش و پرورش مبنی بر مهارت آموزی دانش آموزان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مدرسه، در دبستان شهید رهبر روستای کوری حیاتی کشت زعفران انجام شد.

دبستان شهید رهبر در سال تحصیلی جاری اقدام به کشت زعفران به شیوه گلخانه یا ایروپونیک(بدون خاک و آب) کرده است.

تمام فعالیتهای پرورش این محصول توسط دانش آموزان و با نظارت مدیر آموزشگاه انجام می‌شود.

دانش آموزان این آموزشگاه که به صورت نیمه‌حضوری مشغول تحصیل هستند، عملا یک محصول مهم کشاورزی را تولید کرده اند که باعث تقویت حس اعتماد به نفس آنها شده است.

همچنین این اقدام، علاقه ی آنها را به فعالیتهای گروهی و آموزش عملی کاشت، داشت و برداشت از درس علوم تجربی، فروش و حساب از درس ریاضی، مشتری مداری و نحوه تعامل با دیگران نیز در درس علوم اجتماعی در پی داشته است.
با همکاری دهیاری روستا، پس از خرید پیاز زعفران در شهریور ماه و آمادهسازی بستر کشت آن، کلیه مراحل کشت این محصول با همکاری دانش آموزان آغاز شده و هم اکنون با گذشت یکماه به محصول دهی رسیده است.

در سال گذشته نیز این آموزشگاه کاشت و تولید قارچ نیز در برنامه های مهارتی خود داشته است.

لازم به ذکر است سود حاصل از این اقدام با ارزش، جهت مساعدت به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت این دبستان صرف خواهد شد.

گفتنی است طرح مهارت آموزی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان جم قرار دارد و در برخی از مدارس شهرستان در قالب طرح ایران مهارت در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار