گفت‌وگو با سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال

بازگشت هواداران تا بهمن و اسفند منتفی است

سعی می‌کنیم تیم‌ها با حداقل فشار و تنش مواجه شوند/ مسئولان در حال نهایی کردن پروتکل‌های بهداشتی هستند

تهران (پانا) - مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال دوشنبه برگزار و برنامه مصاف 16 تیم لیگ برتری مشخص شد. مسابقاتی که از 10 آبان آغاز می‌شود و تیم‌ها درحال آماده‌سازی خود هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت هواداران تا بهمن و اسفند منتفی است

به‌گزارش ایران، گرچه مصاف‌های هفته به هفته تیم‌ها مشخص شد اما در فاصله کمتر از 3 هفته تا شروع مسابقات ابهاماتی درباره مواردی چون بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها، نحوه تست کرونای بازیکنان و... وجود دارد.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با اشاره به قرعه کشی بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به خبرنگار «ایران» گفت: «در حال حاضر با موج سوم کرونا روبه‌رو هستیم و به این دلیل شرایط در کشور ما کاملاً ویژه است. ما در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم با چالش شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و در فصل پیش رو هم این چالش وجود دارد و طبیعتاً در برگزاری مسابقات لیگ بیستم تأثیرگذار خواهد بود. فصل گذشته در برخی تیم‌ها شاهد شیوع این ویروس و مبتلا شدن تعدادی از بازیکنان یا از اعضای کادر آنها بودیم اما پس از گذشت چند بازی شرایط بهبود پیدا کرد و در نهایت توانستیم به بهترین نحو ممکن مسابقات را به پایان برسانیم. امسال رویه دیگری خواهیم داشت و به صورت مقطعی و در کوتاه مدت برنامه قطعی بازی‌ها را اعلام می‌کنیم تا احیاناً تیم‌ها بابت سفر، اسکان و تهیه بلیت هتل و هواپیما و موارد دیگر دچار چالش و هزینه بیشتر نشوند. این موضوع با توجه به وضعیت اقتصادی نه چندان خوب تیم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. سعی می‌کنیم تیم‌ها با حداقل فشار و تنش مواجه شوند.»

سهیل مهدی صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «لیگ گذشته دیر تمام شد، بنابراین لیگ بیستم با تأخیر نسبت به ادوار گذشته شروع می‌شود. تلاش می‌کنیم لیگ بیستم را بموقع تمام کنیم چرا که سال آینده، سال جام جهانی است و اگر نتوانیم سال آینده لیگ مان را بموقع شروع کنیم طبیعتاً بموقع هم تمام نمی‌شود و ایجاد مشکل می‌کند. آن سال برای ما بسیار مهم است و باید از زمان نهایت بهره را ببریم و امیدواریم که موفق عمل کنیم.»

رئیس کمیته مسابقات لیگ فوتبال در خصوص شرایط بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها بیان داشت: «فعلاً مجوز حضور تماشاگران را نداریم و این موضوع به مدیریت بهداشت کشور بستگی دارد. البته پیگیر این موضوع هستیم و باید ستاد مبارزه با کرونا و ایفمارک که در خصوص این موضوع تصمیم گیرنده هستند، مجوز صادر کنند. مسئولان فدراسیون فوتبال عضو این ستاد هستند و من هم در جلسات این ستاد حضور دارم. موضوع حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تا بهمن و اسفندماه منتفی است و باید ببینیم پس از آن چه اتفاقی می‌افتد. هرچه بیشتر به ریشه کن شدن ویروس کرونا و همه‌گیری آن کمک کنیم، بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در حال حاضر مهم‌ترین موضوع، سلامتی هواداران است و به این دلیل مجبوریم مانع از حضور آنها شویم. ما هم دوست داریم در خدمت تماشاگران باشیم.»

در همین شرایط تماشاگران در برخی کشورهای اروپایی می‌توانند بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند و تمهیداتی اندیشیده شده که در هر بازی درصدی از گنجایش ورزشگاه به هواداران اختصاص یابد تا تیم میزبان از مزایای میزبانی‌اش بهره ببرد. سهیل مهدی در مورد اینکه آیا این اتفاق در لیگ ایران هم می‌افتد؟ پاسخ داد: «همه در سازمان لیگ و فدراسیون به دنبال راهکاری هستند که بازی‌ها با تماشاگر باشد، چون بدون حضور آنها فوتبال لطفی ندارد.اما فعلاً شرایط همان چیزی است که عرض کردم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا پروتکل‌های بهداشتی همانند سال گذشته است؟ گفت: «فصل گذشته پروتکل‌هایی داشتیم که حالا توسط فیفا تکمیل شده و در حال حاضر هم مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و ایفمارک در حال نهایی کردن پروتکل‌های بهداشتی هستند. تجربه برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی باعث شده پروتکل‌های بهداشتی دقیق‌تر شود.»

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ معتقد است فوتبالدوستان شاهد لیگ باکیفیتی خواهند بود: «تیم‌های خوبی در لیگ برتر حضور دارند و به این دلیل امیدواریم که لیگ امسال باکیفیت بالاتری نسبت به لیگ قبل برگزار شود. گرچه از نظر ما لیگ نوزدهم با وجود عدم حضور تماشاگران به بهترین نحوممکن برگزار شد و بازی‌ها هم از کیفیت بالایی برخوردار بودند. همین که یکی از نمایندگان ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد مؤید آن است که لیگ سال گذشته کیفیت خوبی داشته است.»

خبر
سوپرجام به تعویق افتاد

با تصمیم سازمان لیگ مسابقه سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و تراکتور قهرمان جام حذفی فصل گذشته در نیم فصل لیگ برتر بیستم برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود دیدار سوپرجام ۵ آبان برگزار شود.

بــرش
فعلاً شرایط بد است، بهتر شود تماشاگران می‌آیند

حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال دیروز در مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان اصفهان در مورد موضوع اساسنامه این فدراسیون عنوان کرد: «کارهای آن را انجام داده‌ایم و منتظر اعلام فیفا هستیم. چند نامه هم پیرو آن ارسال کردیم، فیفا هم نظر مساعد دارد و اگر موافقت خود را اعلام کند سریعاً باید مجمع فدراسیون را برگزار کنیم. پیگیری‌های زیادی از جمله چند ویدئوکنفرانس هم در این مورد داشتیم. تا جایی که می‌دانیم مشکلات اساسنامه برطرف شده و فقط منتظر اعلام فیفا هستیم.» او در مورد اینکه آیا احتمال لغو مسابقات لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا در زمان اعلام شده وجود دارد؟ گفت: «مسابقات با هماهنگی و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش انجام می‌شود. هر نظری آنها بدهند برای ما اولویت دارد. در صورتی که شرایط بهتر شود، می‌توانیم از حضور تماشاگران هم بهره ببریم اما الان شرایط خیلی بد است. اگر شرایط به حالت عادی برسد که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص بدهد، تماشاگر می‌‌تواند بیاید در غیر این صورت حضور تماشاگران شدنی نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار