افزایش 14 درصدی تصادفات راکبان موتورسیکلت

تهران (پانا) - رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران از افزاش 14 درصدی تصادفات راکبان موتورسیکلت ها در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 14 درصدی تصادفات راکبان موتورسیکلت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احسان موُمنی اظهار کرد: ۴۷ درصد از متوفیان حوادث رانندگی شش ماهه اول سال ۹۹ مربوط به موتورسیکلت سواران می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدوداً ۱۴ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: حدود نیمی از متوفیان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات و به علت ضربه وارده به سر و صورت، جان خود را از دست دادند‌.

مومنی افزود: بیشترین علت وقوع تصادفات مربوط به عدم توانایی در کنترل موتورسیکلت ناشی از تخطی از سرعت و عدم توجه به جلو در رانندگی می باشد که در ۶۰ درصد از کل تصادفات موتورسواران مقصر حادثه می باشند که %۷۰ تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر بزرگراهی بوقوع پیوسته است.

سرهنگ موُمنی به موتورسواران توصیه کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند و از حرکت در بین خودروها و حرکات نمایشی و مارپیچ خودداری کنند. از حرکت در پیاده رو ها، حرکت در خلاف جهت، خطوط ویژه اتوبوسرانی، تونل های شهری و محورهای بزرگراهی خودداری کنند.

این مقام پلیسی خاطر نشان کرد: امیدواریم موتورسوارن همیشه خود را همانند سایر رانندگان وسایل نقلیه ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بدانند و به آن عمل کنند تا شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار