در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان قم؛

امانی: سنجش و ارزشیابی از ضروریات مهم و موثر نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان قم با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
امانی: سنجش و ارزشیابی از ضروریات مهم و موثر نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش و به نقل اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم صبح امروز یکشنبه 20 مهرماه با حضور دکتر محمود امانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و روسای ادارات نواحی استان قم در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه با بحرانی دانستن وضعیت موجود، تصریح کرد: فعالیت هایی که پس از شیوع کرونا در مدیریت آموزش و پرورش کشور توسط معلمان و مدیران انجام شده است، تحسین برانگیز و باید مستند سازی و اطلاع رسانی شود. ۲ سوال مهم همواره ذهن اندیشمندان و متخصصان تعلیم و تربیت را به خود مشغول کرده است، یکی هدف تعلیم و تربیت و دوم راه های رسیدن به آن است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین که بعد از کارشناسی های فراوان تدوین گردیده است همان هدف و راه های رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی را بیان کرده است.

امانی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن صحیح سند تحول بنیادین، نیاز به یک فهم عملیاتی و عمیق از آن است خاطر نشان کرد: این سند در ۴ محور خلاصه شده که اولین محور آن این است که مدرسه باید به عنوان کانون تربیتی محله شناخته شود. مدرسه می بایست با محیط پیرامونی خود ارتباط متقابل و موثر برقرار کند به نحوی که محله و مدرسه مشکلات را با یکدیگر حل و فصل نمایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش دومین محور سند تحول بنیادین را تربیت تمام ساحتی دانست و گفت: مدارس نباید دانش آموز تک بعدی پرورش دهند بلکه هم دانش و هم مبانی تربیتی می بایست به صورت متوازن در کودکان رشد کند. سومین محور سند تحول بنیادین یادگیری موثر است که رفتار دانش آموزان می بایست قبل و بعد از اجرای روش تدریس آموزگار تفاوت پیدا کرده باشد و یادگیری کامل را محقق کرده باشد.

وی سنجش و ارزشیابی را از ضروریات مهم در تعلیم و تربیت ذکر کرد و گفت: جریان مستمرو معتبری از سنجش و ارزشیابی باید در مدارس جاری باشد تا به طور دقیق آثار فعالیت های آموزشی در دانش آموزان ارزشیابی شده و نقاط قوت و ضعف بهبود یابد.

امانی در ادامه این سفر با حضور در دفتر آیت الله اعرافی با ایشان دیدار و سپس در جلسه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران حضوریافت و ضمن دیدار با مدیریت و معاونان مرکز به به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار