حسین قناعت: اولویت در ساخت فیلم کودک سرگرمی است تا بحث‌های آموزشی

بازگشت سرمایه برایم اهمیت دارد/آموزش، در فیلم‌های من نقش مهمی دارد/ «والدین امانتی» برای کودکان بالای شش سال ساخته شده است

تهران (پانا) -حسین قناعت معتقد است، طبیعتا فیلم‌های کودک باید جنبه سرگرمی داشته باشند، یعنی اول باید بچه را جذب کرد و بعد حرفی که باید زد را به صورت غیرمستقیم به او گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حسین قناعت:  اولویت در ساخت فیلم کودک سرگرمی است تا بحث‌های آموزشی

حسین قناعت کارگردان فیلم کودک در گفت‌وگو با پانا درباره فیلم سینمایی «سلفی با رستم» گفت:«فیلم «سلفی با رستم» اقتباسی آزاد از رمان «سیاه دل» نوشته کورنلیا فونکه به شمار می‌رود که چندین سال من را درگیر خود کرده بود. از ایده این رمان خوشم می‌آمد، همیشه قصه‌هایی که جادو داشتند را دوست داشتم. طرحی نوشته بودم و زمانی که تکمیل شد فیلمنامه را تکمیل کردم.»

وی ادامه داد: «این فیلم پیام مهمی در خود جای داده است و بچه‌ها با دیدن آن به نوعی با گوشه‌ای از تاریخ کشورشان آشنا خواهند شد، در فیلم «سلفی با رستم» می‌خواهیم بچه‌ها را با کتابخوانی آشنا کنیم. این فیلم یکی از خاص‌ترین فیلم‌های من است و با باقی اثرهایم فرق دارد.»

کودکان شش سال به بالا می‌توانند به تماشای «والدین امانتی» بنشینند

این کارگردان با اشاره به فیلم سینمایی «والدین امانتی» عنوان کرد: «فیلم «والدین امانتی» در راستای تحکیم خانواده و حمایت از محیط زیست است. این فیلم موزیکال است و امیدوارم به درستی از آن استقبال شود. کودکان شش سال به بالا می‌توانند به تماشای این فیلم بنشینند.»

وی ادامه داد: «بازیگرانی چون بیژن بنفشه‌خواه، شبنم قلی‌خانی، آناهیتا همتی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری و... در این فیلم حضور داشتند که همکاری با آنها تجربه بسیار خوبی بود.»

آموزش، در فیلم‌های من نقش مهمی دارد

قناعت خاطر نشان کرد: «هردوی این فیلم‌ها حرفی برای گفتن دارند و فقط صرفا به سرگرمی نمی‌پردازند. همیشه تا جایی که می‌توانم در فیلمنامه‌هایم صرفا به سرگرمی توجه نمی‌کنم و آموزش بخش مهمی در موضوع فیلم‌هایم دارد.»

وی با اشاره به ساخت فیلم در ایام کرونا گفت: «فیلم «سلفی با رستم» را قبل از کرونا ساختم. درواقع دو سال بود که دغدغه ساخت آن را داشتم. بعد از آن کار دیگری به نام «والدین امانتی» را تولید کردم، بهمن ماه ساخت این فیلم را شروع کردیم که آن زمان هنوز کرونا جدی نشده بود. در ایام فیلمبرداری ما موضوع کرونا جدی شد و مجبور شدیم کار را تعطیل کنیم. بسیار سخت گذشت، چون نگران افراد گروه بودیم.»

در فیلم‌های کودک باید سرگرمی را در اولویت قرار بدهیم

کارگردان فیلم «دزد و پری» با اشاره به جایگاه فانتزی در فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: «طبیعتا فیلم‌های کودک باید جنبه سرگرمی داشته باشند، یعنی اول باید بچه را جذب کنیم و بعد حرفی که می‌خواستیم بزنیم را به صورت غیرمستقیم به او بگوییم. در فیلم «قهرمانان کوچک» پیامی مهم داشتیم اما پیش از همه سرگرمی را در اولویتمان قرار داده بودیم.»

بازگشت سرمایه برایم اهمیت دارد

این کارگردان درباره تاثیر بازیگران چهره بر فروش فیلم‌های کودک تصریح کرد: «اکران شدن فیلم‌هایم برای من بسیار اهمیت دارد. فیلمی که می‌سازم باید مناسب کودک و نوجوان ایرانی باشد و سعی می‌کنم مواردی را در قصه قرار بدهم که اگر پدر و مادر هم همراه کودک بودند، خسته از سالن بیرون نروند. فیلم‌های من با سرمایه‌گذاری شخصی ساخته می‌شوند؛ بازگشت سرمایه برای من اهمیت دارد. برای اینکه سینمای کودک در اکران داخلی سر پا بایستد و بتواند خودش را نشان بدهد من به بازیگر چهره نیاز دارم. به همین جهت تمام تلاشم را می‌کنم تا در فیلم‌هایم از بازیگران چهره استفاده کنم، حتی گاهی نقش را برای آن‌ها می‌نویسم.»

حسین قناعت کارگردان و فیلمساز حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اکران فیلم «پیشی میشی» گفت: «زحمات مربوط به فیلم «پیشی میشی» بر گردن آقای احمدی تهیه‌کننده فیلم است و امیدوارم مورد استقبال قرار بگیرد چون فیلم سرگرم کننده‌ای است. شرایط کرونا باعث شد که ما نتوانیم تا بهتر شدن شرایط صبر کنیم چون این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شده است. با توجه به اینکه فیلم‌های اکران آنلاین یک ساعت بعد، قاچاق شدند، هیچ تهیه‌کننده‌ای راضی به اکران آنلاین نیست. البته من معتقدم اگر فیلم در سینما اکران شود و بعد از آن اکران آنلاین را اضافه کنند، شرایط بهتری به وجود می‌آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار