در گفت‌وگو با پانا

اهدای بیش از ۸۰۰۰ واحد پلاسما از بهبویافتگان کرونا

سخنگوی سازمان انتقال خون: نذر خون و پلاسما تا پایان ماه صفر ادامه دارد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا، جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 8 هزار و 550 واحد پلاسما اهدا شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اهدای بیش از ۸۰۰۰ واحد پلاسما از بهبویافتگان کرونا

بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با پانا با تشریح آمار مراجعان اهدای خون در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: 4900 در روز اربعین حسینی و در راستای برنامه نذر خون ۴۹۰۰ نفر از مردم نوعدوست کشور برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 4 هزار و 12 نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج و نیم درصد رشد داشته است.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون، بیشترین میزان اهدای خون در روز اربعین مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه نذر خون و نذر پلاسمای بهبود‌یافتگان کرونا تا پایان ماه صفر در همه استان‌های کشور ادامه دارد، گفت: از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای کرونا تاکنون 10 هزار و 500 نفر برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 8 هزار و 550 واحد پلاسما اهدا شده است و بیشترین میزان مراجعه نیز مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان غربی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار