قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه خبر داد

توسعه مدارس علوم معارف اسلامی

تهران (پانا) - قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سیاست حوزه علمیه با آموزش و پرورش بر ایجاد و توسعه مدارس علوم معارف اسلامی و خدمت رسانی در عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مدارس علوم معارف اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام حمید ملکی در نشست مشترک مدیران استانی حوزه های علمیه با حضور علیرضا حاحیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش که در بستر فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مرحوم آیت الله حائری حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف حوزه ها،تعلیم و تربیت است، در این باره پیامبر(ص) فرمود «هدف از رسالت، ابلاغ دین بوده است» و معتقدیم روحانیت هم در همین مسیر قرار دارد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه از جمله رسالت های حوزویان خدمت رسانی به جوانان، دانش آموزان و دانشجویان می باشد و متولی این امر نیز آموزش و پرورش است، افزود: در این باره نقش آموزش و پرورش بسیار سنگین و با اهمیت است و همین امر می طلبد با جدیت بیشتر بحث تعلیم و تربیت را البته با همکاری حوزه و حوزویان که سالها در مکتب امام صادق(ع) آموزش دیده اند، دنبال کنند.

وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه نیز دغدغه مند بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشند، گفت: همین امر سبب ایجاد فضای مناسب برای مدیریت شهرستانها شده تا حوزه های علمیه شهرستانها نیز با انجام کارهای شبانه روزی و جهادی در عرصه تعلیم و تربیت مشارکت و اثرگذار باشند.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه این نقش آفرینی از گذشته بر عهده علما بوده، گفت: هم اکنون این نقش آفرینی از سوی مدیریت حوزه های علمیه شهرستانها هم تقویت شده و همین مسئله سبب شده تا جوانان بسیار خوبی تربیت و در عین حال، رضایت خانواده ها را هم به دنبال داشته باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سیاست حوزه های عملیه در همکاری با آموزش و پرورش، افزود: از جمله این سیاست ها ایجاد و توسعه مدارس علوم معارف اسلامی، ایجاد و توسعه مدارس خرید خدمت و... برای خدمت رسانی در عرصه تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار