اجرای طرح ملی « مدرسه خوانا » در مدارس ابتدایی گیلان

رشت (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این طرح با هدف ارتقای دانش و توانایی زبانی کودکان امسال برای اولین بار در 5 درصد مدارس ابتدایی اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی « مدرسه خوانا » در مدارس ابتدایی گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، پریسا فاطمی در دومین نشست تخصصی دبیرخانه کارگروه تخصصی طرح مدرسه خوانا با اشاره بر اهمیت اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی ها اظهار کرد: این طرح از جمله برنامه های تحول آفرین و راهبردی وزارت آموزش و پرورش است که اجرای دقیق آن به تعمیق زبان ملی در مناطق دو زبانه، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق کمتر توسعه یافته و نیز تقویت هویت ایرانی- اسلامی در سراسر مدارس کشور منجر می شود.

وی افزود: برای نخستین بار، طرح ملی مدرسه خوانا با هدف ارتقای دانش و توانش زبانی کودکان از جمله مهارت های 4 گانه گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن و نیز پیوند آن با موضوع آداب و مهارت های زندگی( مبتنی بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی) در سال تحصیلی 1400-1399 در سراسر سطح استان برای 5 درصد مدارس ابتدایی ( حدود 105 مدرسه ) اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح انتظار می رود در همه مدارس استان در طول یک محدوده زمانی میان مدت، امر کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی- یادگیری و آموزش بهینه ساحت های شش گانه تربیتی در آموزش و پرورش دوره ابتدایی، دو چندان شود.

فاطمی، افزود: در سال تحصیلی جاری، زمان اجرای طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب، تا اردیبهشت ماه 1400 خواهد بود و شیوه اجرای این طرح به دلیل وجود شیوع بیماری کووید 19 با رعایت کامل و سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و هم چنین به شیوه غیر حضوری از طریق شبکه شاد، انجام می گیرد.

وی گفت: حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت، بهره گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تغییرات آموزشی یعنی تلفیقی بودن و مشارکتی بودن آموزش مبتنی برمدرسه محوری از اهداف اجرای این طرح است.

گیلان حدود 400 هزار دانش آموز دارد که 193 هزار و 729 نفر در 2 هزار و 128 مدرسه ابتدایی تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار