درسومین وبینار معاونان و مربیان پرورشی منطقه چهار مطرح شد

برای داشتن دانش آموزانی سالم، باید با تمام قوا در اجرایی کردن طرح کوچ تلاش کنیم

تهران (پانا) - سومین جلسه مجازی معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش منطقه چهار با حضور علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برای داشتن دانش آموزانی سالم، باید با تمام قوا در اجرایی کردن طرح کوچ تلاش کنیم

علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهار با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان، با اشاره کوتاه به مطالب مطروحه در جلسه پیش از تلاش مضاعف همکاران قدردانی کرد و با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، پیگیری جدی تولید محتوا و برنامه ها و فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی را در فضای مجازی خواستار شد.

کبری کریمی، کارشناس مسوول تربیت بدنی با حضور در این وبینار گفت: با اشاره به ارسال دستورالعمل وزارتی "کوچ" در خصوص کنترل وزن و چاقی دانش آموزان بر ضرورت توجیه اعضای ستاد مدرسه ای در خصوص وظایف محوله و تشکیل جلسه هماهنگی و ثبت مشخصات اعضای ستاد در فرم مربوطه تاکید کرد.

وی در راستای عملیاتی کردن بخشنامه کوچ افزود: در مقطع ابتدایی تمام آموزگاران در خصوص اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان و در مقطع متوسطه یکی از دبیران به انتخاب مدیر مدرسه در هر پایه تحصیلی اقدام کند و اطلاعات جمع آوری شده لازم است پایان مهر ماه در سامانه سناد ثبت شود.
کریمی اذعان کرد: با عنایت به کم تحرکی و تغذیه نادرست دانش آموزان در ایام شیوع کرونا، شاهد اضافه وزن چشم گیری در بین دانش آموزان هستیم، بنابراین برای داشتن دانش آموزانی سالم، فعال و امیدوار که مورد اشاره در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است باید با تمام قوا در اجرایی کردن این طرح ملی اهتمام ورزیده و در این راستا دبیران تربیت بدنی و مراقبان سلامت به عنوان مشاوران این طرح ملی، مسوولیت بزرگی را بر عهده دارند.

پیش سرائیان، مدیر مرکز تندرستی و کانون حرکات اصلاحی با اشاره به وظایف معاونان پرورشی به عنوان دبیر اجرایی این طرح، نکاتی کلیدی در مورد نحوه اندازه گیری صحیح قد و وزن و چگونگی تعیین BMI عنوان کرد و در پایان بر جلب مشارکت عمومی و همگانی اولیا و مربیان تاکید کرد.

فرحناز صالحی فرد، کارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه چهار با تسلیت اربعین حسینی و ایام اسارت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، به تبیین مفاد شیوه نامه ندای رحمت در حوزه عترت و فعالیت های جاری این کارشناسی پرداخت.

زهره کریمی یزدی، مدیر دارالقرآن الکریم حضرت زهرا (سلام الله علیها) که این روزها طلایه دار و پرچمدار تولید محتوای قرآنی است با حضور در این جلسه مجازی به آمادگی کامل دارالقرآن جهت پوشش برنامه های دینی، اعتقادی، پرورشی، تربیتی، ولایی و اخلاقی دانش آموزان در کانال "به وقت عصر" در پیام رسان ایرانی ایتا به نشانی: https://eitaa.com/bevaghteasr اشاره کرد و تصریح کرد: دارالقرآن الکریم حضرت زهرا(س) جهت تقویت بنیه دینی همکاران و دانش آموزان تولید محتوای استاندارد و مطابق نیاز روز در فضای مجازی را برنامه ریزی کرده است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به کانال از مطالب آن بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار