رویکرد شهرداری اردبیل ارتقای سلامت عمومی جامعه است

اردبیل (پانا)- شهردار اردبیل عنوان کرد در بعد فرهنگی و اجتماعی رویکرد شهرداری اردبیل ارتقاء سلامت عمومی جامعه است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد شهرداری اردبیل ارتقای سلامت عمومی جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل به مناسبت روز ملی دامپزشکی در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان بر ضرورت اهمیت دامپزشکی در تأمین غذا سلامت عمومی جامعه تأکید کرد و گفت: در بعد فرهنگی و اجتماعی رویکرد شهرداری ارتقاء سلامت عمومی جامعه است.

او افزود: در شرایط حاضر فعالیت‌های حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه مانند کار‌های عمرانی نمود ظاهری و بیرونی در جامعه ندارد، ولی اگر غفلتی در آن صورت گیرد بدون شک صدمات جبران ناپذیری به پیکر سلامت جامعه وارد می‌شود.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه شهرداری قبل از اینکه یک نهاد عمرانی و خدماتی باشد یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه است گفت: به جهت وظایف مشترکی که وجود دارد شهرداری آمادگی خود را هم در زمینه تبلیغات محیطی و هم در حوزه تبلیغات رسانه‌ای در انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی و آمـوزش بهداشت همگانی اعلام می‌نماید.

لطف اللهیان با تأکید بر اینکه برای شهرداری رشد جـوامع شهری ارجحیت زیادی در مقایسه با توسعه عمرانی شهری دارد، بیان کرد: جوامع رشد یافته انسان‌های توسعه یافته‌ای را پرورش می دهند و وجود این انسان‌های ارزشمند در جامعه مرهون سلامت عمومی جامعه است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در رشد جوامع شهری عوامل بسیاری دخیل هستـند که یکی از مهمترین عوامل ارتقاء سلامت عمومی جامعه است افزود: در این راستا در کنار دامپزشکی هستیم و از هر گونه تلاش برای ارتقـاء سلامت عمومی جامعه و به تبع آن رشد جوامع شهری حمایت می‌کنیم.

شهردار اردبیل تصریح کرد: شهرداری برنامه‌های گوناگون علمی و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در فرهنگسرا‌های شهرداری اجراء می‌ کند و ما آمادگی داریم تعدادی از این برنامه‌ها را به کارشناسان و مـدرسین دامپزشکی اختـصاص دهیم تــا با تولید محتوا و تهیه مطالب علمی و تخـصصی در خدمت مشترک به مردم و ارتقاء سلامت عمومی جامعه سهیم باشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز به فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه‌های مخـتلف فعالیت بر اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در تـأمین غذا و امنیت غذایی، ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه دامی استان اشاره کرد و با یادآوری اینکه دامپزشکی ارگان گمنامی است که در حالت عادی فعالیت‌های آن از چشم همگان پنهان است و در صورت شیوع بیماری‌های دامی فعالیت‌های آن در جامعه آشکار می‌شود بر ضرورت تعامل و همکاری بین بخش دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت با دامپزشکی تأکید کرد.

بهلول تکلوی افزود: دامپزشکی تضمین کننده سلامت غذای مردم از مزرعه تا سفره است و اگر سلامت دام و طیور به لحاظ بهداشتی تضمین نشود می‌تواند سلامت مردم را تهدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار