کسب رتبه ۴۴ رشته علوم انسانی توسط دانش آموز اهری؛

رسول، پسری که میوه زحماتش را چید

اهر(پانا) - رسول حق وردی زاده، دانش آموزی که با کسب رتبه 44 رشته علوم انسانی، نفر اول در رتبه های زیر 100 منطقه اهر شد. او در کنار درس به باغبانی نیز می پردازد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رسول، پسری که میوه زحماتش را چید

رسول حق وردی زاده دانش آموز پایه دوازدهم رشته علوم انسانی دبیرستان نمونه دانش توانست با کسب رتبه ۴۴ در کنکور سراسری ۹۸ عنوان نفر اول رتبه های زیر ۱۰۰ منطقه را از آن خود کند.

این دانش آموز موفق در کنار مطالعه برای کنکور در باغی که در روستای پدری اش، رواسجان واقع است به باغبانی نیز می پردازد. او می گوید الان که خیالش از نتیجه کنکور راحت شده است هر روز به باغ پدری اش می رود و به باغبانی که از کودکی به آن علاقه دارد می پردازد.

مصاحبه ی تفصیلی با او ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

رسول دانش آموزی است که در خانواده متوسط زندگی می کند. پدرش شغل آزاد و مادرش خانه دار است با توجه به علاقه شدیدش به رشته انسانی و شغل قضاوت هدف خود را برای رسیدن به رتبه های بالاهای کنکور و شغل قضاوت قرار داد.

رسول می گوید من از پایه دوازدهم مطالعه برای کنکور را شروع کردم و درس های پایه دهم و یازدهم را نیز همان سال در زمان مطالعه درس های دوازدهم ادامه دادم. روزانه مطالعه را از ۴ ساعت آغاز کردم و در دو ماه آخر به دوازده ساعت در روز رساندم.

از او می‌پرسیم آیا در آزمون های آزمایشی هم شرکت کردی؟ جواب می دهد بلی، در 3 مرحله آزمون شرکت کردم ولی به علت کرونا دیگر ادامه ندادم.

او می‌گوید: از کتاب‌های کمک آموزشی هم در درس های اختصاصی برای تست زنی استفاده کردم.

در مورد نقش خانواده اش در کسب این رتبه می گوید: نقش خانواده در موفقیت من بسیار زیاد است زیرا همواره در کنار من بودند و از لحاظ مالی و عاطفی مرا حمایت کردند.

او ادامه می دهد: سال دوازدهم مدرسه و معلمان در ایجاد فرصت برای مطالعه آزاد برای کنکور نقش بسیار موثری داشتند و کلاس های تقویتی مدرسه هم بسیار تاثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا رشته علوم انسانی را انتخاب کردی می گوید: من با توجه به علاقه شدیدی که به شغل قضاوت داشتم هدف کردن عدالت در جامعه بود در اولویت انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی را در تهران انتخاب کردم جمعا ۱۳ انتخاب داشتم.

رتبه 44 کنکور سراسری در رشته علوم انسانی می گوید: از فضای مجازی هیچ استفاده نکردم حتی می‌توانم بگویم که گوشی من از گوشی‌های هوشمند نیست و یک گوشی ساده فقط برای ارتباط با خانواده و دوستان دارم

این دانش آموز به دانش آموزان پایه دوازدهم توصیه می کند که دنبال علاقه شان بروند چون اگر علاقه به رشته مورد تحصیل ایشان داشته باشند نمی توانند زمان مورد نیاز را برای مطالعه اختصاص دهند و در آینده نیز به شغل مورد علاقه شان دست نخواهند یافت.

رسول در مورد درصدهای کنکور می گوید: درصد های من در کنکور ادبیات ۶۵ عربی ۷۵ زبان ۱۶ ریاضی ۶۷ اقتصاد ۷۷ فلسفه ۶۹ روانشناسی ۹۵ جامعه شناسی ۹۵ تاریخ و جغرافی ۲۰ اختصاصی ادبیات ۸۳ عربی اختصاصی ۶۳

رسول حق وردی زاده امیدوار است با قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه اش به آرزوی کودکی اش که گسترش عدالت و برابری است جامه عمل بپوشاند.

تصاویر بیشتر:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار