اهدای ۶۳۰ مورد پلاسما در اصفهان؛ ذخیره خونی در فصل سرما رو به کاهش می‌رود

گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان از اهدای ۶۳۰ مورد پلاسمای فرد بهبود یافته خبر داد و گفت وضعیت ذخیره خونی در فصل سرما رو به کاهش می‌رود ولی نیاز به خون و فرآورده‌های آن همچنان به صورت روزانه و مستمر وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۶۳۰ مورد پلاسما در اصفهان؛ ذخیره خونی در فصل سرما رو به کاهش می‌رود

به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، مجید زینلی با اشاره به وضعیت اهدای پلاسما اظهار کرد: از زمان شروع اهدا که اول اردیبهشت بود تاکنون بیش از 700 بهبودیافته کرونا برای اهدای پلاسما به مرکز جامع اهدای خون میدان خواجو مراجعه کردند که از این تعداد 630 نفر واجد شرایط موفق به اهدا شدند.

وی افزود: کسانی می‌توانند با اهدای پلاسمای خود به بیماران کرونایی کمک کنند که تست کرونای آنها مثبت بوده باشد، 28 روز از زمان ترخیص از بیمارستان یا بهبودی در منزل گذشته باشد و این افراد نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند و خانم‌ها نیز سابقه بارداری یا سقط نداشته باشند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط بحرانی کرونا در استان قرار داریم گفت: از بهبود یافتگان بیماری کووید 19 واجد شرایط درخواست می‌کنیم برای اهدای پلاسمای خود به بیماران کرونایی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت ذخیره خونی در فصل سرما رو به کاهش می‌رود ولی نیاز به خون و فراورده‌های آن همچنان به صورت روزانه و مستمر وجود دارد و از مردم می‌خواهیم اهدای خون به بیماران نیازمند را فراموش نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار