حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۶۷۰ هزار سالمند در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از یک میلیون و ۶۷۰ هزار سالمند در کشور گفت یک چهارم جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۶۷۰ هزار سالمند در کشور

به گزارش کمیته امداد، مجید ملکشاهی، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد یک میلیون و ۶۷۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد حدود ۶۲ درصد زن و ۳۸ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از جمعیت سالمندان مورد حمایت در شهرها، ۶۰ درصد ساکن روستاهاو جمعیتی معادل هشت هزار نفر نیز از عشایر هستند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی از سالمندان در کمیته امداد خاطرنشان کرد: طرح حمایت از سالمندان و طرح شهید رجایی از سال‌های گذشته در کمیته امداد اجرا می‌شود. همچنین این نهاد علاوه بر حمایت‌های مالی از سالمندان عزیز، در قالب طرح‌های خدماتی دیگر نیز از این قشر حمایت می‌کند.

وی در خصوص تأمین تجهیزات درمانی و توانمندسازی برای سالمندان گفت: تهیه برخی از وسایل مورد نیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و دیگر اقلام مورد نیاز، در دستور کمیته امداد است و خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالندان نیز ارئه می‌شود.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است. همچنین سبدهای حمایتی دولت، حامیان و خیرین به صورت ماهیانه برای این خانواده‌ها درنظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار