نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد:

خیران مازندرانی 3500 تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کردند

ساری (پانا) - نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران با بیان اینکه خیران مازندران 3500 تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه کرده‌اند، از دستگاه‌های اجرایی استان گله کرد که برای معرفی پویش هم‌کلاسی مهربان، تبلیغ نکرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خیران مازندرانی 3500 تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا کردند

مجتبی کواکبیان به پانا گفت: «پویش همکلاسی مهربان با هدف تهیه 40 هزار تبلت برای دانش‌‌آموزان نیازمند بر اساس آماری که آموزش و پرورش اعلام کرد و ما اولویت را با دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و دانش‌آموزان بی‌بضاعت‌ قرار دادیم که امکان پرداخت تسهیلات را هم ندارند.»

به گفته او برای خانواده‌هایی که قادر به پرداخت اقساط بلند مدت تسهیلات با کارمزد 4 درصد هستند، پس از جلساتی که با بانک‌ها برگزار شد، 15 هزار تسهیلات در نظر گرفته شد که 2000 فقره مربوط به بانک‌های خصوصی و مابقی مربوط به بانک‌های دولتی است.

کواکبیان با اعلام اینکه بانک ملی ارائه تسهیلات را آغاز کرده است، توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا، برای ما مهم بود که مکانیزم پرداخت تسهیلات به شکلی باشد که متقاضی راحت باشد و مجبور به مراجعه به بانک نباشد. قرار شد در خود مدارس پرونده برای دانش‌آموزان تشکیل شود و مدارس به نماینده بانک مربوطه انتقال دهند.»

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران از تهیه 3500 تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان توسط خیران خبر داد که برای توزیع آماده شده است و ادامه داد: «کمیته امداد هم تقبل کرده است که 70 درصد از گوشی‌های موردنیاز 8200 دانش‌آموز تحت حمایت خود را تأمین کند.»

کواکبیان علت کند شدن روند تهیه تبلت‌ها را رایزنی برای ایجاد امکان تبلت‌هایی با قیمت مناسب و قابلیت استفاده برای شبکه شاد در نشست‌هایی با شرکت‌های پخش‌کننده تبلت برشمرد.

او با گله از برخورد دستگاه‌های دولتی و اجرایی با پویش همکلاسی مهربان گفت: «این پویش مردمی است و اگر قرار است خیران و و مردم به آن بپیوندند، لازم است که اول به خوبی معرفی شود. انتظار ما از دستگاه‌های دولتی بخصوص شهرداری و ارشاد و اصحاب رسانه این بود که پویش را معرفی کنند.»

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران گفت: «تهیه 40 هزار تبلت مستلزم این است که تبلیغ شود. ما از دولتی‌ها پول نمی‌خواهیم اما تبلیغ کمترین کاری است که می‌توانستند انجام دهند تا خیران پای کار بیایند اما دریغ کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار