در نشست هیات دولت؛

روحانی: به تریبون‌ها احترام بگذاریم و تحریف نکنیم، شرایط تغییر خواهد کرد

راه، هم‌افزایی، همکاری، وحدت زبانی و عملی است/ واقعیت‌ها را تحریف نکنید/ نگاه دولت به داخل است/ حرف‌های ناصحیح، نادرست و غلط علیه دولت تکرار نکنید

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری تاکید کرد که همانطور رهبری فرمودند که در دفاع مقدس نباید واقعیت‌های تحریف شود، امروز هم در این جنگ اقتصادی نباید واقعیت‌ها را تحریف کرد به همین خاطر است که می‌گویم باید به مردم آدرس درست داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: به تریبون‌ها احترام بگذاریم و تحریف نکنیم، شرایط تغییر خواهد کرد

حسن روحانی در نشست امروز هیات دولت با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز با مشکلات بزرگی در حوزه نفت روبه‌رو هستیم و باید صادرات کالاهای دیگر و حوزه‌های دیگر باید این کمبود را جبران کند. امروز بخش تامین ارز مورد نیاز کشور بر دوش صادرات غیرنفتی است. کشاورزی، خدمات و برق و ... هم هست اما بار اصلی در بخش صادرات بر دوش صنعت و معدن است. امروز صادرات کالاهای تولیدی برای کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت باید مراقبت کند که چه کالایی در بازار کم است، چه کالایی اولویت دارد، چه کالایی باید صادر شود و چه کالایی وارد شود. تهیه کالاهای اساسی و ضروری که برای ما بسیار مهم است و در شرایط سخت کرونا، دارو و کالای موردنیاز مردم تامین شد و حرکت ما، حرکت درستی بود.

رئیس‌جمهوری گفت: همیشه ممکن است یک سری مشکلات مدیریتی در کشور باشد و مشکلات ساختاری اما درصدش در این جنگ چقدر است؟ همانطور که رهبری فرمودند که در دفاع مقدس نباید واقعیت‌های تحریف شود، امروز هم در این جنگ نباید واقعیت‌ها را تحریف کرد به همین خاطر است که می‌گویم باید به مردم آدرس درست داد. نباید تحریف کنیم. جنگ است، جنگ اقتصادی از سال 97 شروع شده است، واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم، البته این به معنای این نیست که ما در برابر توطئه‌های دشمنان تسلیم شدیم، ترسیدم و ... بلکه شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است.

روحانی با بیان اینکه باید در شرایط جنگ مراقب کالاها، انبارها، کمرگ و ... بود، تاکید کرد: همه باید مراقبت کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به صحبت‌هایی که گاهی در رسانه‌های مطرح می‌شود، خطاب به مردم گفت: می‌گویند اشکال این است که این دولت نگاهش به بیرون است؟ اگر نگاهش به داخل بود این مشکلات را نداشتیم. پاسخ این حرف پنجشنبه‌ها است، هر هفته ما این را بیان می‌کنیم، این افتتاح‌هایی که هر روز انجام می‌گرفته است، همین دیروز 3500 میلیارد تومان نیروگاه و برق افتتاح شد. در دولت‌های قبل در طول سال برق و نیروگاهی که اضافه می‌شده است مثلا 1600، 1700 مگاوات برق افتتاح می‌شده است اما در همین پنج ماه 1610 مگاوات برق را تولید کرده‌ایم. نگاه ما به داخل بوده است. اینکه فولاد ما نسبت به سال 92 اکنون دو برابر است، در بقیه امور، در پتروشیمی، پس این حرف ناصحیح نادرست تحریف شده را تکرار نکنید. بله نگاه دولت این است که تعامل با دنیا داشته باشد. ما گفتیم تعامل سازنده، رهبری اصلاح کردند و فرمودند نگاه گسترده سازنده.

روحانی اظهار کرد: مشکلات را بیان کنیم اما کارهایی هم که صورت گرفته است را بیان کنیم. اگر کسی بگوید همه مشکلات بر دوش دولت و دستگاه اجرایی است، این حرف، اشتباه، نادرست و غلط است. این بار سنگین را باید تحمل کنیم و به مقصد برسانیم، قوای سه‌گانه، نیروهای نظامی، مردم و ... . باید اقتصاد جز در موارد کوچکی را باید به مردم واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که هر روز آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد توطئه‌های علیه ما هستند، گفت: آمریکایی‌ها شرایط خوبی ندارند، اگر مناظره را دیده باشید متوجه این موضوع می‌شود. در سیاست خارجی هیچ پیروزی به دست نیاوردند، نه تنها نسبت به ایران، نسبت به منطقه، اروپا، نفتا و ... . در کرونا، بیکاری و مشکلات غرق شده است. این کشور می‌خواهد این مشکلات را به بیرون آمریکا منتقل کند. تا ما می‌گوییم آمریکا جنایت می‌کند کانال‌های خارج‌نشین عصبانی می‌شوند و عده‌ای هم در کنار و گوشه راه آنها‌ را می‌گیرند و می‌گویند نه شما چرا آدرس واشنگتن دی‌سی را می‌دهید؛ بله امروز آمریکا جنایتی را علیه 84 میلیون ایرانی انجام می‌دهد. راه چیست، جز وحدت، اتحاد، یاری، جز احترام گذاشتن به تریبون‌ها، سخن گفتن در راه اتحاد راهی نداریم. اگر ما در مسیر جدایی باشیم و هر کدام بخواهیم رقابت‌های حزبی و جناحی را پیش بکشیم مسلما ما به اهدافمان نمی‌رسیم. دشمنان ما در این سال‌ها ناموفق بوده‌اند در این ماه‌ها هم ناموفق خواهند بود. صدای واحد و عمل در کنار هم راه پیروزی ما است. راه، هم‌افزایی و همکاری و وحدت زبانی و عملی است. امیدواریم موفق باشیم و بتوانیم مشکلات را سپری کنیم. شرایط تغییر خواهد کرد و اینگونه نخواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار