روز جهانی کودک بهانه ای خوب برای اتفاقات خوب است

رشت (پانا) - دبیرکمیته آموزش و اطلاع رسانی (پیمان نامه) کنوانسیون حقوق کودک لاهیجان عنوان کرد روزجهانی کودک بهانه ای خوب برای رقم خوردن اتقافات خوب در حوزه کودک است.

کد مطلب: ۱۱۲۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی کودک بهانه ای خوب برای اتفاقات خوب است

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ دومین نشست کمیته آموزش و اطلاع رسانی کنوانسیون حقوق کودک لاهیجان برگزار شد.

در این نشست که به بهانه برنامه ریزی روز جهانی کودک با حضور اعضای کمیته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نگار نادری دبیر کمیته به اهمیت این روز اذعان کرد و گفت: این روز مناسبت خوبی است که می شود در آن برنامه های متنوعی ارائه داد و اتفاقات فرهنگی خوبی را در حوزه کودکان رقم زد.

وی به سرمایه هنری که در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان است اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگ و هنر، هنرمندان سرمایه بزرگی هستند که می توانند در همه بخش ها به ویژه کودکان ایفای نقش کنند و برنامه های فرهنگی و هنری زیادی را ارائه دهد کما اینکه در طول سال این کار را به انحاء مختلف می کنند زیر آنها بیشتر با دل و جان کار می کنند و فارغ از دستورالعمل ها و بخشنامه ها هستند.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های هنری هنرمندان در ایام همه گیری کرونا افزود: در دوران کرونا از کودکان غافل نبودیم و هنرمندان ما حتی در محیط کار و منزل با تولید محتوای مناسب و انتشار آن در فضای مجازی بر آن بودند تا کمی از فشار روحی و روانی بر خانواده ها را بکاهند. قصه گویان قصه گفتند، اهالی تئاتر نقش بازی کردند، شعرخوانی شد و کتاب ها معرفی شد و نماهنگ‌هایی برای آرامش روانی مردم ساخته و اهالی موسیقی آهنگ مهربانی نواختند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با اشاره به کار جمعی در ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: همه در حوزه کودک در حال فعالیت هستیم، اما زمانی بازخورد خوبی خواهیم داشت، که کار با روح جمعی انجام پذیرد. دغدغه فردی چندان پاسخگو نیست و روح جمعی می طلبد تا برای زیرساخت های فرهنگی فعالیت بیشتری از نهاد خانواده تا همه ارکان جامعه صورت گیرد. زیرا هر آنچه در کودکی نقش پذیرد به مثابه فرهنگی قوام یافته از نسلی به نسلی دیگر انتقال خواهد یافت و این می‌طلبد که همه از خانواده تا نهادها مستقیم برای فرهنگسازی کودکان ورود کنند.

وی ضمن درخواست از اعضا برای ارائه برنامه های پیشنهادی در روز جهانی کودک در ادامه نشست، گفت: ما برنامه هایی برای این روز در نظر داریم که حتی با توجه به کمبود مالی آنها را محقق خواهیم کرد و با توجه به همزمانی آن با اربعین حسینی سعی خواهیم کرد تا فضای کارها با سوگواری این روز منطبق باشد.

در ادامه این نشست که با حضور سمیه ابوالحسنی پور مشاور امور بانوان فرمانداری برگزار شد اعضای کمیته نظرات و پیشنهادات خود را برای برنامه ریزی روز جهانی کودک مطرح کردند.

روز جهانی کودک مصادف با شانزدهم مهرماه سال 99 است و پیمان‌نامه (کنوانسیون) حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار