فرماندار اسلامشهر:

بهداشت‌یاران محیط در آرامش روحی و روانی جامعه از نقش بسزایی برخوردار هستند

اسلامشهر(پانا) - به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، نشست فرماندار اسلامشهر با کارکنان بهداشت محیط منطقه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بهداشت‌یاران محیط در آرامش روحی و روانی جامعه از نقش بسزایی برخوردار هستند

در این جلسه، فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: کارکنان شاغل در بهداشت‌محیط که اکثرا" از بانوان هستند گمنام بوده و در شرایط سخت دوران کرونا ویروس همراه مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی منطبق با سیاست‌های وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند و آثار این وظیفه شناسی در زندگی مردم مشهود است.

در ادامه مدیر بهداشت محیط شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی به ارائه آماری از فعالیت بهداشت‌یاران محیط از شروع کرونا ویروس در سطح شهرستان پرداخت و بیان کرد: در حدود 8000 اماکن و واحدهای پرتردد از جمله، ادارات، بانک‌ها، بیمارستان و مطب‌ها مورد بازدید قرار گرفتند و 3300 بازدید به صورت گشت مشترک با ادارات اماکن، صمت و اتاق اصناف برگزار شد و در کنار این موارد بازدید از آرامستا‌ن‌ها و نظارت بر دفن اموات نیز همراه بود و در مواردی هم پلمب و معرفی به تعزیرات داشتیم.

او در ادامه افزود:در دهه اول ماه محرم نیز 370 مورد بازدید از هیئات مذهبی، مساجد و تکایا داشتیم و زمان بازگشایی واحدهای آموزشی نیز 266 مدرسه با در نظر گرفتن معیارهایی از جمله، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مورد بازدید قرار گرفته است.

سپس مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی تصریح کرد: خدمات پزشکان و پرستاران در بیمارستان بسیار مهم است، اما جایگاه بهداشت‌یاران محیط هم که در راستای اصل پیشگیری مقدم بر درمان فعالیت دارند، بسیار ارزشمند است.

او خاطر‌نشان کرد: بهداشت‌یاران محیط در آرامش روحی و روانی جامعه از نقش بسزایی برخوردار هستند و در دوران کرونا ویروس اهمیت فعالیت شما در جامعه و شهرستان مشهود است و حتی اگر در مواردی به پلمب یا تذکر واحدی همراه باشد، این هم در راستای آموزش و کمک به زندگی سالم شهروندان است.

در این برنامه که مشاور امور بانوان فرمانداری و بخشدار مرکزی نیز حضور داشتند، از بهداشت‌یاران محیط شهرستان اسلامشهربا اهدای لوح سپاس تجلیل به‌عمل آمد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار