انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در زمینه سوادآموزی

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد سوادآموزی بستر مناسبی برای برطرف کردن نیازهای آموزشی پایه‌ای مخاطبان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز فرصت مناسبی است برای اینکه دستگاه های مشارکت کننده و طرف قرارداد با سوادآموزی به اهداف کمی و کیفی خود در شاخص های فر هنگی و اجتماعی دست یابند.

کد مطلب: ۱۱۲۶۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در زمینه سوادآموزی

فرهاد اسماعیلی در نشست مشترک مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان که به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت‌های سوادآموزی فی ما بین دو دستگاه برگزار شده بود، با اشاره به تأثیر غیرقابل انکار سواد در ایجاد تغییر مثبت در بینش و نگرش افراد گفت: آموزش و پرورش یکی از وظایف ذاتی خود را آموزش علم و سواد به افرادی می‌داند که به هر دلیلی از آموزش و تعلیم و تعلم رسمی کشور یعنی دوره ابتدایی بازمانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا معاونت سوادآموزی به عنوان یکی از معاونت‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش، آموزش افراد و گروه سنی هدف و مخاطب سوادآموزی که همانا گروه سنی 49-10سال است را به طور مستمر و مداوم و با ارائه آموزش های پایه و نیز طرح ها و برنامه های مکمل سوادآموزی مانند طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، نماز کلید بهشت و ... که برای تحکیم و تعمیق آموخته های سوادآموزان است، دنبال می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه به منظور آموزش سواد پایه به افراد و خانواده های تحت پوشش کمیته امدادتفاهم نامه همکاری دو ساله ای فی ما بین این دو دستگاه یعنی آموزش و پرورش و کمیته امداد منعقد می‌شود، گفت: سوادآموزی بستر مناسبی برای برطرف کردن نیازهای آموزشی پایه ای مخاطبان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز فرصت مناسبی است برای اینکه دستگاههای مشارکت کننده و طرف قرارداد با سوادآموزی به اهداف کمی و کیفی خود در شاخص های فرهنگی و اجتماعی دست یابند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان فارس نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سوادآموزی در سطح استان و نیز تبریک به مناسبت کسب رتبه "عالی" توسط معاونت سوادآموزی در سطح کشور در سال 1398 گفت: کمیته امداد در سالیان اخیر همواره یکی از دستگاه‌های فعال و برتر استان در امر همکاری با معاونت سوادآموزی بوده و با شناسایی و معرفی افراد بی سواد و کم سواد تحت پوشش کمیته امداد به سوادآموزی گام مهمی را در با سوادی افراد زیر مجموعه خود برداشته است.

محمد بذرافشان افزود: ما سیاست‌های تشویقی مانند برنامه‌های زیارتی و سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس و ... را برای تشویق مخاطبان خود برای ثبت نام و حضور مستمر در کلاس‌های سوادآموزی و فراگیری سواد ادامه خواهیم داد و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه گام مثبتی در راستای کاستن از آمار بی‌سوادی در استان و ارتقاء سطح سواد و باسوادی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار