طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در گیلان اجرایی شد

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان از آغاز اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان که طرحی کشوری است در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در گیلان اجرایی شد

به گزارش روابط عموموی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، امیر سراجی بیان کرد: این طرح با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان کشور از برنامه های ملی وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه است که مرحله نخست آن در گیلان تا ۱۵ آبان‌ماه به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان هم اکنون در واحدهای آموزشی اجرایی شده است، اظهار کرد: از خانواده ها درخواست می شود که در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح قد و وزن دانش آموزان در مدرسه سنجیده و دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی می شوند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مشاوره های لازم از سوی دبیران تربیت بدنی و مراقبان بهداشتی مدارس شامل تغذیه سالم و تحرک بدنی "حداقل ۳۰ دقیقه در روز" به آنان به شیوه های مختلف از جمله از طریق شبکه آموزشی شاد ارائه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: همچنین به سایر دانش آموزان آموزش های لازم در ارتباط با تغذیه و فعالیت بدنی برای حفظ وزن مطلوب آنان ارائه می شود.

وی بیان کرد: در فرآیندی چند ماهه طی اسفندماه بار دیگر دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مورد سنجش قرار می گیرند تا مشخص شود که فعالیت بدنی و برنامه تغذیه ای چه میزان توانسته در کاهش وزن آنان موثر باشد.

سراجی اضافه کرد: در اجرای این طرح در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن نهال "با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست" در اختیار آنان قرار می گیرد تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار