معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور:

شناسایی و مداخله به‌هنگام، معلولیت آشکار را از بین می برد

تبریز(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در ارتباط زنده تصویری با مدیران مدارس مجموعه از طریق شبکه شاد عنوان کرداگر امروز معلولیت پنهان دانش آموزان را شناسایی و مداخله به هنگام نکنیم حتما در آینده تبدیل به معلولیت آشکار می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و مداخله به‌هنگام، معلولیت آشکار را از بین می برد

سید جواد حسینی در ارتباط زنده تصویری با مدیران مدارس استثنائی استان از طریق شبکه شاد در محل باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: ما برای اینکه بتوانیم جامعه انسانی داشته باشیم باید جامعه فراگیر رقم بزنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور افزود: اصولا جامعه دوستدار انسان، جامعه دوستدار کتاب؛ معلول و انسان است.

معاون وزیر در ادامه افزود: رسالت اصلی ما در این بخش شناسایی عزیزان با نیازهای ویژه است.

وی یادآور شد: امسال 99 درصد هدف گذاری سنجش نوآموزان و پیش دبستانی ها را مد نظر داریم که تاکنون 93 درصد کارسازی شده است.

سید جواد حسینی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: پس از شناسایی، مداخلات به‌هنگام انجام و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت وارد عمل می شویم.

وی افزود: مراکز مشکلات ویژه یادگیری از مدارس مهم هستند اگر امروز معلولیت پنهان دانش آموزان را شناسایی و مداخله به‌هنگام نکنیم حتما در آینده تبدیل به معلولیت آشکار می شود.

حسینی تصریح کرد: بسته تحولی خانواده محور و توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری دو مورد از تلاشهای سازمان در راستای مداخلات به‌هنگام است.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه بهترین خط ارتباطی زبان اشاره است گفت: در این راستا 50 مدرس در سطح کشور آموزش های لازم را جهت انتقال آموخته ها به یادگیرندگان گذرانده اند.

حسینی تصریح کرد: 35 عنوان کتاب محتوا برای ناشنوایان مناسب سازی شده است.

معاون وزیر ادامه داد: آموزش و پرورش استثنائی نماد کوچکی از تمام حوزه های فعال در مجموعه و همچنین در سازمان بهزیستی است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش بر تحول مدرسه انطباقی، مداخلات به‌هنگام و مداخلات طلایی و توسعه مشارکت ها و کاهش تمرکز اجتماعی شدن سازمان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار