لاشکی:  از مجلس تقاضا داریم که در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی برای آموزش مجازی در نظر بگیرند

عدالت آموزشی با آموزش‌های تلویزیونی محقق می‌شود

تهران (پانا) - به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان کم‌برخوردار که امکانات لازم برای استفاده از شبکه شاد و سایر سیستم‌های آموزش مجازی را ندارند، راه‌اندازی و آماده‌سازی شده است تا از طریق شبکه‌های آموزش و چهارم سیما آموزش ببینند؛ این اقدام گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۲۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی:  از مجلس تقاضا داریم که در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی برای آموزش مجازی در نظر بگیرند

به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش‌های تلویزیونی در دوره حاضر اظهار کرد: آموزش دانش آموزان به صورت دو وجهی (حضوری و مجازی) در حال پیگیری است. طبیعتا فضای آموزش حضوری نگرانی هایی را به دلیل شیوع بیماری کرونا به دنبال دارد اما مسوولان مدارس و استان ها تمام پروتکل های بهداشتی و آنچه معاون سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند، رعایت می کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به هر حال به دلیل نگرانی های خانواده ها ما راه دوم راکه آموزش مجازی است، در دستور کار قرار داده ایم اما تعداد قابل توجهی از دانش آموزان که به چند میلیون نیز می رسند، از امکانات لازم برای این نوع آموزش برخوردار نیستند و شاید حدود ۶۰ هزار معلم نیز امکانات آموزش الکترونیکی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه نبود امکانات لازم تا حدودی عدالت آموزشی را دچار چالش می کند، تصریح کرد: به همین دلیل در برخی مناطق که مشکلات بیماری کرونا جدی نیست و تعداد دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر است، در کلاس های مختلف توزیع می شوند و کلاس ها حضوری برگزار می شود اما الزامی وجود ندارد.

احمدی لاشکی با ذکر مثالی عنوان کرد: در استانی مثل سیستان و بلوچستان ما مشکلات زیادی در حوزه اینترنت، زیرساخت و امکانات آموزش الکترونیکی (موبایل) داریم که بخشی از خیرین مدرسه ساز و استانداران به این موضوع ورود کرده تا هماهنگی لازم را انجام دهند و تمهیدات لازم را فراهم کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است کرونا تا سه سال آینده تداوم یابد بنابراین نیاز است برنامه ریزی های لازم انجام شود، ادامه داد: نمی توانیم در طول این مدت آموزش را کنار بگذاریم. از مجلس نیز تقاضا داریم که در بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ تدوین می کنند، ردیفی را نیز برای آموزش مجازی در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته ردیف های بودجه خاصی برای سرمایش و گرمایش مدارس داشتیم و امسال نیاز است اعتبارات به حوزه آموزشی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در عرض یک تا دو سال این نقصان را نیز برطرف کنیم.

دولت به دنبال ارائه امکانات به خانواده‌های کم بضاعت است

احمدی لاشکی عنوان کرد: در جلسه ای با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی شد تا برخی کارخانه های تولید ماسک، ماسک مخصوص کودکان تولید کنند. برای این منظور و همچنین ضدعفونی مدارس و گندزدایی آنها نیز بودجه ای در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد: مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزانی که دسترسی لازم به امکانات برای تحصیل ندارند، آماده سازی شده و شبکه شاد نیز در حال استفاده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ممکن است در برخی مناطق دانش آموزان نتوانند از شبکه شاد استفاده کنند؛ بنابراین آموزش ها از طریق مدرسه تلویزیونی انجام می شود و برنامه های آن به صورت منظم است. شبکه آموزش به طور کامل و بخشی از شبکه چهارم سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است و سازمان صدا و سیما همکاری لازم را دارد برای آموزش دانش آموزانی که در نقاط دور دست هستند.

احمدی لاشکی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش توانایی این را دارد که آموزش ۱۶ میلیون دانش آموز را در شبکه شاد پوشش دهد. تا امروز بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز از طریق شبکه شاد آموزش می بینند اما هنوز زیرساخت ها کاملا آماده نیست و برخی از شهرها چالش هایی دارند و برنامه شاد را در دسترس ندارند.

وی با بیان اینکه نیاز است مسائل و مشکلات شبکه شاد رفع شود، تاکید کرد: احتمال دارد شبکه شاد نتواند تمام نقاط کشور را پوشش و خدمات دهد؛ بنابراین ما از ظرفیت شبکه های تلویزیون استفاده می کنیم.

احمدی لاشکی در خصوص ارائه خدمات به معلمانی که امکانات لازم را ندارند، اظهار داشت: به دستور وزیر آموزش و پرورش معاونان استان ها تمام مدارس را به صورت حضوری رصد کرده و ارزیابی می کنند تا مشکلات را رفع کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این امکان وجود دارد که وسایل الکترونیکی در اختیار خانواده های کم بضاعت و مناطق محروم قرار گیرد اما هنوز در حال آماده سازی مقدمات آن هستیم و دولت به دنبال راه حلی است تا امکانات در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار