راهیابی دانش‌آموز بوشهری به تیم ملی شطرنج

بوشهر(پانا)- رسول وزیری دانش‎آموز بوشهری با درخشش در مسابقات قهرمانی شطرنج پسران در رده سنی زیر 17 سال موفق به راهیابی به تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دانش‌آموز بوشهری به تیم ملی شطرنج

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر با بیان اینکه مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان کشور انتخابی تیم ملی دانش آموزی به شیوه غیرحضوری برگزار شده است، اظهار کرد: این مسابقات در رده‌های سنی زیر ۱۵سال و زیر ۱۷سال دختران و پسران از ۲۹ شهریور تا ۳ مهر به میزبانی استان البرز برگزار شده است.

منوچهر هوشیار گفت: این مسابقات در مرحله مقدماتی ۱۱ دور به روش سوئیسی و سرعتی(بلیتس) و در مرحله پایانی ۹ دور به روش سوئیسی برگزار شد.
وی با بیان اینکه 14 دانش‌آموز شطرنج‌باز بوشهری در قالب 2 تیم پسران و دختران این مسابقات شرکت کرده اند، گفت: تیم دختران زیر 15 سال، پسران زیر 15 و زیر 17 سال به ترتیب موفق به کسب رتبه های دهم، دهم و هشتم مسابقات شدند.
هوشیار افزود: رسول وزیری عضو تیم زیر17 سال استان با عملکرد خوب و درخشش در مسابقات موفق به راهیابی به تیم ملی شطرنج دانش‌آموزی برای شرکت در مسابقات جهانی شد.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 6 نفر از اعضای تیم استان از شهرستان‍‌های جنوبی دیر، کنگان و جم بودند، عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان‌ها، این دانش‌آموزان بدون نیاز به حضور در مرکز استان، توانستند در مسابقات کشوری شرکت کنند.
هوشیار در پایان تاکید کرد: مسابقات و جشنواره های دانش آموزی عرصه رشد اجتماعی و خودباوری دانش آموزان است و باید به عنوان یک فرصت برای تربیت و رشد متوازن دانش آموزان جدی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار