همزمان با سراسر کشور:

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس دیر نواخته شد

دیر(پانا)_ در آیینی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور مسئولین، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان دیر نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس دیر نواخته شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیر ، حجت الاسلام سید علی حسینی در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر دیر با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس سنگر درس را رها و در سنگر جبهه حاضر شدند تا امروز ما عزت و امنیت داشته باشیم.

امام جمعه بندر دیر افزود: حضرت امام خمینی (ره) با متحد کردن ملت ایران، قدرت آنها را بالفعل کرد و توانستیم در میدان جنگ دشمن را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه باید ارزش علم را بدانیم و بدنبال مدرک گرایی محض نباشیم، عنوان کرد: دانش آموزان در هر رشته ای سعی کنند عالم و متخصص شوند و متخلق به اخلاق باشند.

حسینی با اعلام اینکه اگر تعهد و مسئولیت پذیری نباشد ضرر به همراه دارد، اضافه کرد: نمونه آن دردوران شاهنشاهی دیدیم که لایحه ننگین کاپیتولاسیون به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها بدنبال این بودند که انقلابی که تمام منافع آنها را به خطر انداخته بود براندازی کنند، بیان داشت: تمام ابرقدرت های آن روز و کشورهای منطقه در جنگ تحمیلی به کمک صدام آمدند و جنگی بی سابقه و نابرابر مقابل ایران به راه انداختند.

امام جمعه بندر دیر در رابطه با چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و تمام ظرفیت های ملت به صحنه آمد و بخشی از هویت ما است که نباید آن را فراموش کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن درجنگ تحمیلی آمده بودکه نظام مارا نابود کنددرحالی که همه ملت ایران برای دفاع آمدندونقش آفرینی کردند.

حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از فرهنگ دفاع مقدس برای غلبه بر دشمن، یادآور شد: باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم تا بتوانیم از سختی های امروز عبور کنیم. مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: دفاع مقدس ما تنها یک برهه از زمان نبود بلکه گنجینه عظیمی است که می توان از آن استخراج و سرمایه گذاری کرد.

احمد عبدالله زاده با بیان اینکه دفاع مقدس معیار اقتدار ماست، افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس می توان قصه های آن دوران را برای نوجوانان بیان کرد و باید درس های دفاع مقدس را بازخوانی کنیم که موجب عبور ما از شرایط سخت امروز می شود.

وی با تبریک انتصاب فرمانده جدید بسیج دانش آموزی شهرستان دیر، ادامه داد: آموزش و پرورش همواره تعاملات خوبی با بسیج دانش آموزی و سپاه دارد و امیدواریم همچنان این افتخار را برای پیشبرد سند تحول بنیادین ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم پس از قرائت میثاق نامه توسط یکی از دانش آموزان، زنگ ایثار و مقاومت نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار