نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

نسل امروز باید در جریان واقعیت های دوران دفاع مقدس قرار بگیرد

زنجان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: نسل امروز باید در جریان واقعیت های دوران هشت سال دفاع مقدس قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نسل امروز باید در جریان واقعیت های دوران دفاع مقدس قرار بگیرد

آیت الله خاتمی، در آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت که با حضور استاندار و شماری از مسوؤلان و فرماندهان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، افزود: در تمامی جنگ ها، ایران شکست خورده و همواره بخشی از خاک ایران نیز جدا شد اما در این جنگ هشت ساله حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد که این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است و نسل جوان باید به این امر مهم آگاه باشد.
وی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس با تمام توان در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و با حمایت‌ها و پشتیبانی های مختلف ملت ایران، حماسه‌های جاوید و ماندگار خلق کرده و توانستند نقشه ها و توطئه‌های شوم و پلید آنان را نقش بر آب کردند.
آیت الله خاتمی افزود: دشمنان چون نتوانستند انقلاب اسلامی را شکست دهند و از سویی تحمل آن را نیز نداشتند بنابرین توطئه جنگ را طراحی کرده و برای پیاده کردن نقشه های شوم خود صدام را ترغیب به جنگ کردند اما رزمندگان اسلام با جانفشانی های خود آن را اداره کردند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب، وحدت نامیمونی میان سلطنت طلب‌ها، دموکرات‌ها، کومله‌ها و برخی گروه‌های دیگر شکل گرفت، گفت: ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی پیروز شد و پس از آن به کودتا، تحریک گروهک‌ها، اختلافات مذهبی و قومی و ایجاد غائله های مختلف، متوسل شدند اما شکست خوردند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، ایران کشوری شاه زده و وبا زده بود و وقتی رژیم پهلوی ساقط شد ما یک ویرانه تحویل گرفتیم و نزدیک ۱۹ ماه مشغول به ساخت ویرانه‌ها بودیم و از طرفی نیز انسجام داخلی نیز وجود نداشت و استکبار جهانی در راس آمریکای جهانخوار و صهیونیست ها که منافع خود را نه فقط در ایران بلکه در کل منطقه در خطر می دیدند از فرصت پیش روی خود استفاده کردند تا بلکه انقلاب را از طریق جنگ ساقط کنند اما با مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و هوشیاری ملت ایران نتوانستند به اهدف شوم خود برسند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: امروز نیز شکل گیری بیداری اسلامی، آمریکا و رژیم غاصب اسراییل را سخت مستاصل و درمانده کرده است و سعی دارند به هر طریق ممکن از منافع نامشروع خود در منطقه حفظ و حراست کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار