معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خبر داد:

آغاز اجرای طرح ملی "کوچ" از 26 مهر ماه

زنجان (پانا) - پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جدید به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان و سایر اعضای شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح ملی "کوچ" از 26 مهر ماه

ذبیح اله تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل از آغاز اجرای طرح کوچ از 26 مهر ماه امسال خبر داد و یادآور شد: طرح کوچ برای مدیریت وزن و کاهش چاقی دانش‌ آموزان اجرا می‌شود که طرح ملی بوده و نیاز به هماهنگی بیشتر با دستگاه‌ های از قبیل شبکه بهداشت و اداره‌کل ورزش و جوانان وجود دارد تا بتوان همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار داد.

تاراسی گفت: هدف کلی این پروژه تحت عنوان کوچ (کنترل وزن و چاقی)، افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است که تعداد 198000دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: سنجش اولیه شاخص توده بدنی در هفته تربیت بدنی (26 مهر تا دوم آبان ماه) انجام می گیرد و پس از ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان در اسفند ماه سنجش ثانویه شاخص توده بدنی صورت می گیرد.

این مقام مسئول گفت: این پروژه از 26 مهر هم زمان با هفته تربیت بدنی در همه مدارس استان شروع می شود و تا 15 آبان سنجش اولیه از وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در همه دوره های تحصیلی انجام و در سامانه سناد ثبت می شود. پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن آنها ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش ها، تمرینات ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش های لازم تغذیه ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه های آموزشی فعالیت بدنی و ورزش در منزل با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت را فرا می گیرند.

تاراسی اضافه کرد: دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش آموزان در اسفند عملیاتی می شود و دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شده اند، در 15 اسفند ماه هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار