ترمیم لوله هزار میلی متری برای نخستین بار در کشور بدون قطعی آب در زنجان

زنجان (پانا) - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اعلام کرد کارکنان این شرکت برای نخستین بار در کشور موفق شدند لوله هزار میلی متری بتنی آسیب دیده را بدون قطعی آب، ترمیم و بازسازی کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ترمیم لوله هزار میلی متری برای نخستین بار در کشور بدون قطعی آب در زنجان

به گزارش اداره آب و فاضلاب استان زنجان، «علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: طی حادثه رخ داده در خط انتقال آب اصلی شهر زنجان، در کوی ساوالان شهر زنجان و ایجاد شکستگی در لوله هزار میلی متری بتنی، کارکنان شرکت آب و فاضلاب جهت پیشگیری از قطعی آب گسترده و طولانی مدت جریان آب آشامیدنی در سطح شهر، با اقدامی بدیع توانستند این خدمت را ماندگار کنند.

وی افزود: شکستگی ها و حوادث خطوط انتقال در سایز بزرگ همیشه با قطع خدمات فراگیر برای شهروندان و ایجاد مشکلات اساسی در روند زندگی روزانه همراه بود که اکنون شرکت آب و فاضلاب استان زنجان توانسته است با تکیه بر سرمایه تجربه و دانش کافی این معضل را به طور کامل رفع کند.

جزء قاسمی گفت: با اجرای این طرح هزینه های رفع حادثه با کاهش 85 درصدی از یک میلیارد ریال به 150 میلیون ریال رسیده است.

وی با تشریح روند کار در این روش گفت: قالب های طراحی شده از جنس فایبرگلاس به ابعاد مورد نظر تهیه و با تزریق فوم پلی یورتان به روش خاصی در محل حادثه دیده بدون نیاز به برش و ترمیم اساسی بر روی خط انتقال، حادثه رفع می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه تحقیق و آزمایش بر روی روش تزریق فوم از دو سال گذشته در این شرکت آغاز شده بود گفت: پس از سعی و خطاهای فراوان پروژه مذکور در حادثه اخیر که در کوی ساوالان رخ داده بود، برای نخستین بار با موفقیت انجام شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان آمادگی دارد تا دانش و تجربیات خود در این زمینه را با سایر استانها در میان بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار