رتبه دوم رشته انسانی کنکور۹۹:

هدفم این است که فردی کارآمد برای جامعه باشم

ساری (پانا) - علی‌رضا چلابیان رتبه دوم رشته انسانی کنکور 99 ،هدف نهایی‌ از تلاش برای درس خواندن و دست‌یابی به موفقیت را تبدیل شدن به فردی کارآمد برای جامعه می‌داند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
هدفم این است که فردی کارآمد برای جامعه باشم

در مازندران 51 هزار داوطلب آزمون سراسری در 17 حوزه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه از 29 مرداد تا اول شهریور به رقابت پرداختند. از این تعداد ۶۳.۵ درصد داوطلبان کنکور امسال در رشته علوم تجربی، ۲۰.۲۱ درصد داوطلب علوم انسانی و ۱۴.۲۸درصد گروه آزمایشی ریاضی و فنی شرکت کردند.

روز گذشته نتایج کنکور اعلام شد و دانش‌آموزان مازندران سه رتبه برتر در سه رشته کسب کردند: علی‌رضا چلابیان از دبیرستان تیزهوشان آمل رتبه دوم علوم انسانی، کسری ملیحی از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه یک ساری رتبه ششم رشته ریاضی و محمد مهدی قلی‌زاده از دبیرستان تیزهوشان بابل رتبه دهم علوم تجربی را کسب کردند.

علی‌رضا چلابیان فرزند اول یک خانواده چهارنفره است و می‌گوید که تلاش نهایی‌اش برای شرکت در کنکور بیشتر مربوط به سال دوازدهم تحصیلش است: «در مقطع دهم و یازدهم بیشتر توجهم متوجه دروس همین دو مقطع بود اما از اواخر مقطع یازدهم به فکر کنکور افتادم؛ تقریبا از تیرماه سال قبل.»

او روزی هفت تا هشت ساعت بر اساس برنامه‌ریزی معاون آموزشی مدرسه درس می‌خوانده و در کنارش به مسائل جانبی هم توجه داشته: «گاه کتاب‌های غیردرسی هم می‌خواندم، تلویزیون تماشا می‌کردم و پیاده‌روی می‌کردم. اما تمرکز اصلی‌ام روی درس بود.»

چلابیان گرچه انتظار رتبه خوب در کنکور را داشت اما رتبه دو کمی برایش دور از انتظار بود: «صبح ساعت 5 در خواب بودم که مدیر مدرسه تماس گرفت و خبر رتبه دو را به ما داد.»

مدرسه رکن اصلی موفقیتم بود؛ مدیر، معاونان و دبیرانی که حتی زمانی که مدارس غیرحضوری شد، بسیار پیگیر وضعیت درسی‌ام بودند و بعد از اتمام سال تحصیلی نیز وقت می‌گذاشته‌اند.

علی‌رضا مدرسه را رکن اصلی موفقیتش می‌داند؛ مدیر، معاونان و دبیرانی که حتی زمانی که مدارس غیرحضوری شد، بسیار پیگیر وضعیت درسی او بودند و بعد از اتمام سال تحصیلی نیز وقت می‌گذاشته‌اند.

او شرایط به وجود آمده پیش از برگزاری کنکور مبنی بر تصمیم‌گیری مسئولان در برگزاری یا عدم برگزاری و تاریخ برگزاری آن را گرچه در روزهای اول عامل تشویش ذهن خواند اما تصمیم دیگری هم گرفت: «اوایل به این موضوع توجه می‌کردم و دیدم دارد به ضررم تمام می‌شود. تصمیم گرفتم خودم را با شرایط وفق دهم و به روند درس خواندنم ادامه دهم.»

چلابیان تصمیم دارد در دانشگاه علوم قضایی ادامه تحصیل دهد.

یک تیم اجرایی کاربلد پشتیبان علی‌رضا بود

حسین علی‌نسب مدیر دبیرستان تیزهوشان آمل است و پنج سال به مدیریت این مدرسه مشغول است. او در دبیرستانش به رشته انسانی اهمیت ویژه می‌دهد زیرا معتقد است که «مدیران آینده کشور از میان دانش‌آموزان رشته انسانی خواهند بود.»

او در گفت و گو با پانا می‌گوید: «موفقیت هر فردی به پشتکار و استقامت خود او و کم نگذاشتن در رسیدن به نتیجه ربط دارد. در مورد علی‌رضا هم با توجه به اینکه هیچ کلاس خصوصی نرفت و در هیچ موسسه‌ای شرکت نکرد، پشتکار او در کنار تیمی متشکل از معاونان و دبیران کارکشته عامل موفقیت بود.»

73 دانش‌آموز علی‌نسب امسال کنکوری بوده‌اند که 10 نفرشان در رشته انسانی تحصیل می‌کرده‌اند. یک نفرشان رتبه 2 کشور را به دست آورد و سه نفر دیگر هم رتبه زیر 100.

علی‌نسب نقش معاون آموزشی مدرسه که مشاور درسی و برنامه‌ریز علی‌رضا چلابیان بوده را پررنگ می‌داند: «ما بی تعارف جنگیدیم تا بهترین دبیران شهر را به این دبیرستان بیاوریم و علوم انسانی این مدرسه در این سال‌های اخیر این‌قدر متحول نمی‌شد اگر دبیران و مجموعه کادر اداری مدرسه و معاونان چنین کارکشته و کاربلد نبودند.»

این مدیر از روزهایی می‌گوید که گرچه مدارس تعطیل بود و کرونا هم شیوع داشت، اما او و همکارانش با صحبت تلفنی و حضور در منزل دانش‌آموزان پشت کنکوری‌اش، به آنان روحیه می‌داد و با شوخی و جملات محبت‌آمیز دلگرمشان می‌کرد.

علی‌نسب تأکید می‌کند از زمانی که علی‌رضا چلابیان وارد مدرسه شد، کادر اداری استعداد و توانایی او را شناسایی کرد و تصمیم به سرمایه‌گذاری روی او گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار