دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندانی که راه این پدر را ادامه می‌دهند، نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم‌شان برسند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: فرزندانی که راه این پدر را ادامه می‌دهند، نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم‌شان برسند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهره گلستانه دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان فارس خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« به یاد مناسب ترین واژه‌ها به رسم محبت به نام خدا

خوب که باشی همیشه هستی در شادی‌ها، در غم‌ها، همیشه و همه جا خوب که باشی همه دوستت دارند فرقی هم بین عجم و غیر عجم نمی‌کند. خوب که باشی خانواده‌ات همه روز بزرگ‌ و بزرگتر می‌شود. عزیزانت بیشتر و بیشتر می‌شود مثل همان پدری که خوبی‌اش همه دنیا را فرا گرفته و با وجودش همه احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

پدر چیست؟ فردی که همیشه زمین می‌خورد و هر روز خمیده‌تر می‌شود؛ اما نمی‌گذارد بچه‌هایش زمین بخورد، مردی که ناراحتی‌ها و ناملایمتی‌ها و سختی‌های روزگار فقط چند تا خط می‌شوند درست میان صورتش؛ مردی که اقتدارش باعث می‌شود که حتی یک نفر هم نگاه چپ به فرزندانش نکند؛ اقتداری که دشمن را از خانه پدر دور می‌کند؛ اقتداری که باعث می‌شود که همه مردم به پدر و فرزندانش احترام بگذارند. اما امان از روزی که پدر نباشد و اقتدار خانواده در هم شکند. آن روز وقتی است که بچه‌ها دارند در غم و غصه می‌سوزند؛ اما این خانواده عزادار تا چه زمانی در ناراحتی و عزا و یتیمی به سر می‌برند؟ اصلاً چند نفر هستند؟ حاج قاسم سلیمانی پدر زینب خانم و‌ آقا محمدرضا نبوده است. پدر من بوده، پدر پدرم و پدر جامعه‌ام بوده است. پدر ایران عزیزم بوده است. تنها من عزادار نیستم، جامعه من رخت مشکی بر تن دارد. ایران من عزادار است. سرزمین اسلامی من در غم فرو رفته است. دشمنان خانواده ایران من قصد شکستن اقتدار ملی ما را دارند. قصد نابودی راه حق و درستی را دارند و من عزادار هستم؛ اما قسم به اشک‌های آقایم که نمی‌گذارم که این عزا باعث خوشحالی دشمنان شود. پدر ایرانم را کشتند اما فرزندانش که هستند. فرزندانی که راه این پدر را ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم‌شان برسند. فرزندانی که اشک‌های آقایشان انگیزه کافی در دل آنها برای برخاستن و گرفتن خون بهای پدرمهربان‌شان را ایجاد کرده است.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار