بررسی آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا در سومین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)

تهران (پانا) - بنیاد مصطفی(ص) سومین نشست ترویج علم را با موضوع بررسی آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا در سومین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این بنیاد با ماموریت رشد علم و فناوری و به منظور ارتقای سطح رفاه، امنیت و سلامت بشریت، بسترهای مکمل را معرفی و برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند. بنیاد مصطفی(ص) در حوزه گفتمان سازی علم به اهدافی همچون "اثر گذاری بر سیاستگذاری برای حرکت جمعی و ایجاد وجدان علمی مشترک در جهان اسلام در جهت رفع وابستگی‌های عرصه فناوری و تقویت جهان اسلام" و "تشویق و ترغیب دانشمندان جهان اسلام و مسلمانان سراسر جهان در جهت تولید علم و توسعه فناوری و افزایش رفاه، امنیت و سلامت جامعه بشری" با استفاده از روش های ترویج علم می پردازد. از همین رو یکی از برنامه‌های بنیاد مصطفی(ص) با نام "نشست‌ ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)" طراحی شده است.

ترویج علم پلی میان ادبیات علمی و گفتمان عمومی جامعه همچنین ابزاری برای برقراری ارتباط میان جامعه و جهان علم است. در نشست‌های ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) اهدافی همچون اثرگذاری بر درکی عمیق تر از دستاوردها و پیشرفت‌های علمی توسط عموم مردم، دریافت بازخوردهای اجتماعی در جهت ارتقای اثربخشی یافته‌های علمی دانشمندان، ایجاد اعتماد و حمایت عمومی جامعه از علم، افزایش نظارت و مطالبه مردمی از جامعه علمی پیگیری می‌شود.

نشست‌های قبلی ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوعاتی چون "بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی" و " بررسی سیستم هوشمند تشخیص کووید19" برگزار شده است.

سومین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع "آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا" با حضور علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران؛ رسول دیناروند، رئیس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی(ص)؛ حسین قناعتی، رئیس اتاق فکر ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونای استان تهران و حسن جلیلی، عضو هیئت مدیره گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در روز یکشنبه 30 شهریورماه از ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد. پخش زنده این نشست در سایت جایزه مصطفی(ص) به نشانی https://fa.mustafaprize.org قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار