یزد ظرفیت های خوبی جهت پیشبرد اهداف اداره شهر دوستدار کودک دارد

یزد (پانا) - رئیس کمیته کودک و نوجوان شورای شهر یزد: شهر دوستدار کودک علاوه بر افزایش فعالیت فعالین در حوزه های کودک و نوجوان و زمینه های آموزشی و فرهنگی باعث ایجاد بستری برای زیستی سالم و بهتر در شهر را فراهم میکند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
یزد ظرفیت های خوبی جهت پیشبرد اهداف اداره شهر دوستدار کودک دارد

علی محمد عرفانی نسب رئیس کمیته کودک و نوجوان شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار پانا در ارتباط با همکاری بین اداره شهر دوستدار کودک و این کمیته تصریح کرد: نگاه کمیته کودک و نوجوان بر اینست که مجموعه ای از کودکان و نوجوانان شهر را داشته باشد و با توجه به اینکه بخشی از رویکرد کمیته با اداره شهر دوستدار کودک منطبق است از این رو مدیر اداره شهر دوستدار کودک جهت تکمیل طرح شهر دوستدار کودک خواستار گزارش هایی از سوی کمیته شد و این اتفاق مقدمه ای بر همکاری کمیته کودک و نوجوان شورای شهر یزد با اداره شهر دوستدار کودک شد.

وی به اهمیت افتتاح این اداره در شهر یزد و حتی کشور تاکید کرد و گفت: از آنهایی که نگاه دولت به شهرداری ها بیشتر نگاه عمرانی بوده و اکثرا کلان شهر ها وارد حوزه های اجتماعی و فرهنگی شده اند شهر دوستدار کودک علاوه بر افزایش فعالیت فعالین در حوزه های کودک و نوجوان و زمینه های آموزشی و فرهنگی باعث ایجاد بستری برای زیستی سالم و بهتر در شهر را فراهم میکند.

وی افزود: به صورت کلی خیلی خوب است که کشور ها و مجامع عمومی به سمت اهمیت به حقوق کودکان و معلولین و کسانی که از اقشار اسیب پذیر جامعه محسوب میشوند حرکت کنند.
این مقام مسئول به ظرفیت های شهر یزد در راستای رویکرد اداره شهر دوستدار کودک اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر یزد اولین شهر میراث جهانی ایران است و سیستم اقتصادی و تجاری موثری دارد جای بعضی از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در شهر خالی است چرا که شهرداری با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند نگاه مردم و سرمایه‌گذاران را به این زمینه ها ترغیب کند.

عرفانی نسب ادامه داد: با توجه به اینکه یزد نتایج خوبی در کنکور طی چندین سال متوالی داشته و از جامعه مستعدی برخوردار است پتانسیل خوبی در زمینه آموزشی دارد و یزد یکی از بهترین شهر هایی است که میتواند به بخش آموزشی نگاهی تازه بخشد.

وی به اهداف اداره شهر دوستدار کودک اشاره کرد و عنوان کرد: بهترین هدف این اداره جهت ادامه ی هدفمند و نیرومند ایجاد ساختاری نظامی و قانونی در بزرگترین سیستم شهرداری یعنی سیستم مدیریت شهری است و مجاب این مجموعه که مطابق با حقوق کودکان در همه مسائل شهری اعم از عمران و فرهنگ سازی رفتار کند.


وی ادامه داد: از دیگر اهداف این اداره تا ادامه شورای پنجم مصوب کردن برنامه ها و طرح های اداره شهر دوستدار کودک در شورا است.

رئیس کمیته کودک و نوجوان شورای شهر یزد در پایان تعریف و دیدگاه کلی خود را نسبت به شهر دوستدار کودک بیان کرد و گفت: اینکه تمام برنامه هایی که شهروندان در زندگی و اقدامات سازمان ها و نهادها به گونه ای باشد که برای حقوق کودکان ارزش قائل باشند و در رفتار و اعمال خود انعکاس دهند هدف اصلی شهر دوستدار کودک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار