در نشست صمیمانه معاون امور زنان ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل و مشاوران امور زنان:

محمد صیدلو: اهمیت اصلاح نگاه فرهنگی به فعالیت‌های اجتماعی زنان

تهران(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در نشست صمیمانه معاون امور زنان ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل و مشاوران امور زنان استانها بر لزوم اصلاح نگاه فرهنگی و رفع موانع ذهنی جامعه به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بانوان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: اهمیت اصلاح نگاه فرهنگی به فعالیت‌های اجتماعی زنان

در این‌ نشست محمد صیدلو گفت: به عنوان یک مرد علاقمندم که ظرفیت زنان در حوزه اجتماعی بیشتر دیده شود و از توانمندی و ظرفیت بانوان فرهیخته در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.

او با اشاره به این‌که سالهاست برای مهیا کردن فضایی برای پر‌رنگ کردن نقش بانوان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد، ادامه داد: اگر کارهای صورت گرفته تاکنون راضی‌کننده هستند باید همان روند را ادامه دهیم؛ در غیر این‌ صورت باید به‌گونه‌ای دیگر و متفاوت عمل کرد و تصمیماتی به‌دور‌از هیجانات و مبتنی بر برنامه و‌ تدبیر اتخاذ کرد.

صیدلو با تاکید بر مفید بودن طرح آموزش افزایش مشارکت اجتماعی دختران گفت: در این طرح دخترانی که در دوره متوسطه تحصیل می‌کنند و آمادگی و استعداد ورود به فعالیت‌های اجتماعی را دارند، شناسایی شده و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده‌می‌شود و این دختران فرصت تمرین حضور در فعالیت‌های اجتماعی را در مدارس خود داشته و آماده ورود به عرصه‌های جدی فعالیت‌های اجتماعی خواهند شد.

مدیرکل‌ آموزش و پرورش شهرستانهای تهران تصریح کرد: بانوان برای رسیدن به مطالبات خود برای نقش داشتن در مناصب مدیریتی و تصمیم‌گیرنده باید بکوشند تا موانع ذهنی خود را نیز برطرف کرده و‌ به این عرصه ورود کنند.

او در پایان به نشست خود با بانوان فرهیخته شاغل در شهرستانهای تهران که به بالاترین مدارج دانشگاهی دست یافته، اشاره کرد و گفت: اولویت ما محول کردن پست‌های کلیدی و تصمیم‌گیرنده در سطح استان به این افراد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار