هشدار هواشناسی مازندران: از وزش باد گرم و احتمال آتش‌‌سوزی تا رگبار باران و لغزندگی جاده‌ها

ساری (پانا) - هواشناسی مازندران نسبت به دو سامانه ناشی از شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی و سپس جریانات شمالی سطح زمین و اثرات آن در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی مازندران: از وزش باد گرم و احتمال آتش‌‌سوزی تا رگبار باران و لغزندگی جاده‌ها

هواشناسی مازندران سامانه مورد انتظار اول که ناشی از شکل گیری جریانات گرم جنوبی سطح زمین از صبح جمعه 28 شهریور است را همراه با افزایش دما و باد گاهی نسبتا شدید گرم توصیف کرد.

این سامانه که اثرات آن در سطح استان به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات قابل مشاهده خواهد بود در روز شنبه 29 شهریور پایان می‌یابد.

هواشناسی ضمن هشدار نسبت به احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، توصیه کرده است که از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری و در برداشت شالی‌های رسیده، سریع‌تر اقدام شود.

سامانه مورد انتظار دوم که ناشی از شکل گیری جریانات شمالی سطح زمین همراه با عبور امواج در تراز میانی جو است، از بعدازظهر شنبه 29 شهریور آغاز شده و رگبار باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و رعدوبرق را در سطح استان به همراه خواهد داشت.

این شرایط جوی که در عصر یک‏شنبه 30 شهریور به پایان می‌رسد، باعث اختلال در عملیات برداشت شالی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در محورهای کوهستانی خواهد شد.

هواشناسی مازندران نسبت به پرهیز از برداشت برنج و احتیاط در تردد جاده‌ای در این دو روز هشدار داد.

کاهش دما تا 25 درجه سلسیوس

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران نیز به پانا گفت: « آسمان استان در روزهای جمعه و شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و بیشینه دما در شهرهای استان بین 30 تا 34 درجه سلسیوس خواهد بود.

به گفته او از شنبه شب و یکشنبه، مناطق غربی استان ابری و در ارتفاعات، مه آلود خواهد بود. رگبار باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما و احتمال رعدوبرق نیز قابل انتظار است.

اسدی برای مناطق مرکزی و شرقی استان، آسمان ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی کرد که همراه با کاهش دما، رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق خواهد بود.

او بیشینه دما در شهرهای استان در این روز را بین 25 تا 29 درجه سلسیوس اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار