لیلا واثقی؛ افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال جوانان است

شهرقدس (پانا)-پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضوی اعضای این شورا در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
لیلا واثقی؛ افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال جوانان است

لیلا واثقی فرماندار قدس در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر مهارت آموزی و افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای گفت: از دیدگاه آسیب شناسی اجتماعی، مهارت آموزی و یادگیری رشته های فنی و حرفه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید در این راستا اقدامات موثری صورت گیرد.

او در خصوص زمینه سازی اشتغال جوانان در شهرستان می گوید: با توجه به جمعیت بالای قشر جوان در شهرقدس می بایست نسبت به موضوع یادگیری حرفه های متعدد توجه بیشتری صورت گیرد، چرا که این امر زمینه ساز اشتغال جوانان است.

فرماندار قدس اظهار کرد: امروزه با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، سیستم آموزشی در مدارس به سمت و سوی آموزش مجازی سوق پیدا کرده است و استان تهران و شهرستان های آن هرچند از بیش ترین ضریب نفوذ تلفن در سطح کشور برخوردار بوده، اما با این وجود این سیستم آموزشی دارای مشکلاتی است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس افزود: از جمله مشکلات آموزش مجازی در شهر قدس عدم آنتن دهی مناسب در برخی از نقاط این شهرستان، فرسودگی مودم و دیگر موارد است.

به گفته مقام عالی دولت در شهرستان، اداره آموزش و پرورش می بایست تمامی مناطقی که از خدمات آنتن دهی مناسب برخوردار نیستند، رصد و به دستگاه های مربوطه در راستای حل این مشکل اعلام کنند.

لیلا واثقی با اشاره به استمرار نظارت های کارشناسان اداره بهداشت از مدارس شهرستان بیان کرد: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، شبکه بهداشت و درمان قدس باید دستور العمل های لازم را به تمامی مدارس ابلاغ کند و تداوم نظارت از سوی کارشناسان این مجموعه ادامه یابد.

در ادامه صادق محمدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قدس با اشاره به اهمیت توجه به هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: یکی از موانع پیش روی توسعه رشته های فنی کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، اما با این وجود توسعه هنرستان ها و ایجاد رشته های جدید و جذاب در اولویت برنامه های این مدیریت بوده و سعی می کنیم توجه خیرین مدرسه ساز را نیز به امر احداث هنرستان جلب کنیم.

او افزود: بر اساس شیوه نامه بازگشایی مدارس در شرایط سفید، زرد و قرمز آموزش دانش آموزان در کنار آموزش های حضوری کنونی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، آموزش در فضای مجازی و تلویزیونی نیز خواهند داشت.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی تمامی دانش آموزان در مدارس، طرح آبا (آموزش باقی ماندگان از تحصیل) نیز در جهت ریشه کنی بی سوادی و برقراری عدالت آموزشی در حال انجام و پیگیری است، تا هیچ فردی به هر دلیلی، از حق تحصیل محروم نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار