معاون پرورشی و فرهنگی البرز :

مشکلات اردوگاه های البرز نیاز به پیگیری مستمر دارد

کرج(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد برطرف شدن مشکلات سه اردوگاه دانش آموزی و فرهنگی این استان نیاز به پیگیری مستمر در سطح ملی و استانی دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات اردوگاه های البرز نیاز به پیگیری مستمر دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی استان در آیین معارفه مسوول فعالیت های اردویی و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان البرز افزود: این فضاهای فرهنگی و پرورشی نیاز به حمایت خدمات دهی، توسعه و تجهیز امکانات دارد.

وی خاطرنشان کرد: این استان دارای سه اردوگاه شهید بهشتی، سر زیارت و آیت الله طالقانی برای استفاده دانش آموزان و فرهنگیان است که نیاز به تامین امکانات و تجهیزات مناسب دارد.

وی با بیان اینکه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش البرز به مشکلات اردوگاه های دانش آموزی استان پرداخته شد، اضافه کرد: آماده سازی شرایط مناسب در این فضاها برای دانش آموزان در اولویت کاری قرار گیرد.

فهمیده تصریح کرد: دانش آموزان با حضور در این فضاهای پرورشی می توانند یک روز شاد آموزشی، تربیتی و فرهنگی را در بین همسالان تجربه کنند.

وی یادآور شد: پیش از شیوع ویروس کرونا همواره برگزاری اردوهای یک یا چند روزه برای دانش آموزان در اردوگاه های استان و یا برون استانی بودیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان درکنار یکدیگر زندگی سالم، شاداب، آرام، معنوی و اخلاقی زیستن را در قالب فعالیت های اردویی آموزشی، فرهنگی، هنری، امدادی و زیست محیطی فرا می گرفتند که متاسفانه بیماری کرونا این بخش را به صورت سفر اردویی برای دانش آموزان تعطیل کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در راستای سند تحول بنیادین با عنوان توسعه فضاهای اردوگاهی دانش آموزی و همچنین کانون های فرهنگی تربیتی البرز باید روند بازسازی، بهسازی، زیباسازی ،توسعه و تجهیز این اردوگاه در دستور کاری - اجرایی استان قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: این استان ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد که در بخش های آموزشی، مهارتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، کارآفرینی، تربیتی، صنایع دستی و پژوهشی به گروه سنی کودکان، نوجوانان خدمات ارائه می دهند.

جواد محمدی افزود: کانون های فرهنگی تربیتی نقش موثری در مهارت آموزی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال دارند که از زمان شیوع بیماری کرونا، فعالیت کاری این مراکز مهم در فضای مجازی به جامعه هدف ارائه می شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود به دلیل مشخص نبودن زمان خروج از وضعیت بحرانی ناشی از ویروس کرونا، برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص برای سال تحصیلی جدید دانش آموزان به صورت اردویی، آموزشی، تربیتی، مهارتی و فرهنگی درفضای مجازی در قالب فضای مجازی تداوم یابد.

وی تصریح کرد: برای انجام همه فعالیت های حوزه کاری این مجموعه باید همدلی داشت تا براساس برنامه سالانه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی گام برداشت.

در آیین این مراسم حسین سلیمیان که در کارنامه کاری خود معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، مدیریت دارالقرآن دانش آموزی، معاونت مدرسه، فرمانده بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی البرز را دارد به عنوان کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش البرز معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار