در راستای آموزش دروس رادیویی و تلویزیونی

نشست مشترک آموزش و پرورش آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند و صداوسیمای مرکز آبادان

آبادان (پانا) - معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش آبادان گفت:با هدف گسترش ارتباطات و تبادل نظر در راستای اجرای برنامه های آموزشی و استمرار فرآیند آموزش دانش آموزان شهرستان های آبادان و خرمشهر جلسه مشترک آموزش و پرورش ، سازمان منطقه آزاد اروند با صداوسیما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک آموزش و پرورش آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند و صداوسیمای مرکز آبادان

به گزارش خبرنگار پانا ، حبیب اله رمضانی بیان کرد: خوشبختانه تعامل بین آموزش و پرورش آبادان و صداوسیمای مرکز آبادان بسیار خوب است و بی شک این تعامل و همکاری سازنده در نهایت به نفع دانش آموزان و خانواده ها خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی پاندمی بیماری کووید ۱۹ تدریس محتوای آموزشی از شبکه آموزش همچنان ادامه دارد، اما با هدف بومی سازی و بهره گیری از ظرفیت صداوسیمای مرکز آبادان درصدد استمرار و گسترش فرآیند آموزش مجازی خواهیم بود.

رمضانی دراین نشست گزارشی از جایگاه و وضعیت آموزش و پرورش در آبادان ارائه کرد و با مرور موفقیت های دستگاه تعلیم و تربیت از همراهی، انعکاس و ایفای نقش موثر رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی قدردانی کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آبادان گفت: صداوسیما با استفاده از ظرفیت شبکه های رادیویی و تلویزیونی آبادان برای ادامه فرآیند آموزشی مدارس و دانش آموزان اعلام آمادگی می کند.

ناصر بهرام با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و اولویت فعلی دستگاه تعلیم و تربیت و از سویی دیگر نگرانی خانواده ها و دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در راستای استمرار فعالیت های آموزشی و تربیتی با استفاده از تمام توان همراه مجموعه آموزش و پرورش خواهیم بود.

او با بیان اینکه هم از طریق رادیو و تلویریون پخش برنامه های آموزشی درسی امکان پذیر است تاکید کرد: یک ساعت و نیم پخش این برنامه های آموزشی بصورت تولیدی(ضبطی) و پخش زنده امکان پذیر است و چون این برنامه ها آرشیو می شود، در صورت تغییر نکردن کتب درسی در سالهای بعد هم قابل پخش است .

مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند هم در این جلسه با تاکید بر تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان گفت : نیروی انسانی سرمایه است و تمرکز ما باید روی نیروی انسانی و تقویت آنان باشد تا مهارتهای اجتماعی و فردی افزایش یابد.

علی الیاسی یادآور شد: اگر مهارتهای فردی دانش اموزان در جامعه افزایش نیابد آنان حتی قادر به استفاده از فرصتها نخواهند بود زیرا آموزش لازم رادر این زمینه ندارند.

علی الیاسی مدیرآموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای این سازمان با اشاره به اهمیت و نقش سند بالادستی تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اهمیت این سند و به منظور تبیین اهداف، راه کارها و سیاست های مورد نظر آن، مدیریت آموزش سازمان منطقه آزاد اروند با برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی برای معلمان، مدیران، خانواده ها و دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داده است.

او در ادامه بیان کرد : سازمان منطقه آزاد اروند از تولید و پخش تدریس تلویزیونی پایه های مختلف تحصیلی استقبال می کند، اما با توجه ادامه روند مدرسه تلویزیونی از شبکه های آموزش و چهار دقت شود موازی کاری انجام نشود.

الیاسی تاکید کرد: در کارگروه تخصصی آموزش و پرورش آبادان به گونه ای برنامه ریزی و تصمیم گیری شود که مکمل آموزش های شبکه سراسری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار