اجرای طرح کوچ اولویت اصلی حوزه تربیت بدنی و سلامت خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- به منظور اجرای مطلوب و صحیح پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، نشست هم اندیشی و هماهنگی معاونت تربیت بدنی و سلامت با حوزه های معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه خراسان جنوبی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کوچ اولویت اصلی حوزه تربیت بدنی و سلامت خراسان جنوبی

مهدی گلدانی مقدم، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی و هماهنگی با حوزه های معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه گفت: در زمان کرونا به دلیل کم شدن فعالیت دانش آموزان، میزان چاقی بین آنها افزایش یافت و برای رفع این امر طرحی به نام کوچ (کنترل وزن و کاهش چاقی) طراحی شد تا در آن، دانش آموزان فعالیت های بدنی انجام دهند و بتوانند سلامت خود را حفظ کنند.

گلدانی مقدم درباره اهمیت پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) و لزوم همسویی در اجرای طرح ها و برنامه ها، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع طرح و تاثیر آن بر سلامت نسل آینده کشور لازم است در چارچوب طرح و بر اساس ساختار آن در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، بسترسازی برای اجرای بهینه و مطلوب آن صورت گیرد.

دادی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی در این نشست گفت: این طرح با غربالگری 100درصد دانش آموزان و همکاران و افزایش آگاهی والدین با موضوع تغییر الگوی تغذیه و سبک زندگی سالم در سال تحصیلی جدید آغاز شده است.

وی به حساسیت و لزوم اجرای هماهنگی حوزه ها اشاره کرد و گفت: مجریان این طرح معلمان تربیت بدنی و سلامت،مدیران، مراقبین سلامت و آموزگاران پایه هستندکه آموزشهای لازم از طریق مدرسین استانی و ویدئو کنفرانس به گروه هدف داده شده است.

دادی افزود: اجرای این طرح از ابتدای شهریور در استان کلید خورده است و فرایند اجرا و نظارت به دقت رصد می شود و در نهایت اطلاعات دانش آموزان به منظور تحلیل و برنامه ریزی و ... در سامانه سناد ثبت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار