حاجی میرزایی: جذب نیروی انسانی با کیفیت دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان کرد چارچوبی برای دستیابی به نیروی انسانی با کیفیت تنظیم شد که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: جذب نیروی انسانی با کیفیت دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

به گزارش ایرنا، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه پنجمین نشست شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با دستور جلسه اقدامات مربوط به تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش و ساماندهی مهدهای کودک اظهار کرد: جزییات این طرح بعد از قطعیت یافتن اعلام می‌شود.

وی که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران سخن میگفت افزود: وزارت آموزش و پرورش از نظر کمیت و کیفیت نیروی انسانی باید به حد قابل قبولی برسد؛ روش‌های متفاوتی در سال های اخیر برای جذب نیرو به کار گرفته شد که تبعات و آثار هر کدام از این روش‌های جذب مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و چارچوبی برای دستیابی به نیروی انسانی با کیفیت تنظیم شد که در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ معلم را اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت می‌دانیم به تعبیر دیگر، معلم جانشین همه نداشتن‌ها و جبران کننده همه کاستی‌ها است.

وی گفت: اگر مدرسه خوب یا محتوای کامل نداشته باشیم اما معلم با صلاحیت داشته باشیم قادر به پیش بردن اهداف مان هستیم و اگر همه آنها را در اختیار داشته باشیم اما معلم توانمند نباشد به طور قطع به همه اهداف نمی‌رسیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه موظف به اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم، تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی یک گام بلند برای اجرایی کردن این سند است.

وی درباره تربیت مربیان مهدکودک در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: با توجه به مسوولیت‌هایی که درباره آموزش و محتوای آموزشی در مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است باید در دانشگاه فرهنگیان هم رشته تربیت مربی برای مهدها در دستور کار قرار داده شود تا به مجموعه‌های متنوعی که در کشور در اداره کردن این مهدها فعال هستند، کمک کنیم.

حاجی میرزایی اعلام کرد که گفت‌وگوها در مورد تعیین تکلیف مهدکودک دستگاه‌های اجرایی ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار