به مناسبت روز سیستان؛

اجتماع مردمی پاسداشت نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین(ع) در زابل برگزار شد

زاهدان (پانا) - مراسم پاسداشت سالروز اولین قیام تاریخی به خونخواهی امام حسین (ع) در گلزار شهدای زابل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع مردمی پاسداشت نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین(ع) در زابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: طبق اسناد تاریخی موجود، قیام مردم سیستان اولین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) بوده است .

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: این قیام نشان دهنده بصیرت و ولایتمداری مردم این منطقه بوده است و مردم سیستان با این قیام نشان دادند که همیشه پیرو ولایت بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: با گردآوری اسناد تاریخی از این قیام، در سال جاری این میراث تاریخی به ثبت ملی رسید .

جلالزایی افزود: ثبت ملی این قیام، موجب معرفی هر چه بیشتر این منطقه و ولایتمداری مردم سیستان به کشور می شود .

گفتنی است در کتاب تاریخ سیستان آمده است که پیش از قیام توابین و قیام مختار، مردمان منطقه سیستان به خونخواهی امام حسین(ع) قیام کردند . به گفته رئیس گروه تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، در سال 1387 دوانی کارشناس تاریخ اسلام پیشنهاد داد 25 محرم الحرام به عنوان روز سیستان در تقویم ملی ایران ثبت شود . اما به صورت رسمی از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان سال گذشته پیشنهاد ثبت روز سیستان در تقویم ملی ارائه شد .

سال گذشته اولین اجتماع پاسداشت قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) در این خطه برگزار و امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی دومین اجتماع برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار